مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: کافه کتاب با تلاش مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده شده است.

کافه کتاب مرکزی برای تولید فکر و اندیشهبه گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه  در مراسم افتتاح کافه کتاب و خانه نجوم کودک و نوجوان گفت:کافه کتاب با تلاش مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده شده و قرار است این مکان فضایی امن، دلنشین و مرکز تولید، فکر و اندیشه باشد انجمن ادبی و تخصصی ، دعوت از شاعران و نویسندگان استان، رونمایی و نقد و بررسی مطالب آن‌ها، فراخوان کتاب و خوانش کتاب داریم.

وی در خصوص راه‌اندازی خانه نجوم در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش نیز، گفت: خانه نجوم با خرید یک‌سری تجهیزات فضایی مرکز ستارگان از قبیل تلسکوپ  راه‌اندازی شده است و تا زمانی که بودجه برای تاسیس مرکز نجوم باشد از این اتاق نجوم بچه‌ها استفاده می‌کنند و شب گذشته نیز با حضور کودکان رصد ستارگان را داشتیم .

فتاحی هدف اصلی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه را ایجاد امید و نشاط در کودکان و نوجوانان کرمانشاهی که استانی جنگ‌زده، زلزله‌زده و سیل‌زده است، عنوان کرد و گفت: شعار ما این است از تمامی گروه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها حمایت کنیم تا مشارکت داشته باشند.

وی یادآور شد: اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا سن ۲۴ سالگی می‌توانند از فعالیت‌های گسترده کانون‌های پرورشی فکری نوجوانان بهره‌مند شوند؛ این اعضا به عنوان عضو ارشد در کانون‌ها فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در آینده نزدیک در کرمانشاه خبر داد و افزود: از عموم مردم دعوت می‌کنم برای ضبط قصه به کافه کتاب کانون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بخش استانی این جشنواره در آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود، افزود: فیلم و قصه در سنین ۱۲ سال به بالا پذیرفته می‌شود، و در بخش ۹۰ ثانیه‌ای فیلم هیچگونه محدودیتی نداریم نخستین فیلم ساخته شده توسط کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به‌نام «ضربه فنی» با موضوع اعتماد به نفس در حال اکران است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به پنج دوره جشنواره نیایش د رسال ۹۷ در کرمانشاه، گفت: امسال ششمین جشنواره مهرواره نیایش را آغاز خواهیم کرد، این جشنواره هر سال در سالگرد زلزله  برگزار می شود و تلاش می کنیم امسال گستره آن را وسیع تر کنیم و مهمان از کشور‌های دیگر داشته باشیم.

فتاحی افزود: در زلزله آبان‌ماه سال ۹۶ در استان ۱۱ کودک تمامی اعضای خانواده خود را از دست دادند و ۱۲ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را از دست دادیم.


انتهای پیام/ز

 

۱۲ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  کرمانشاه در زلزله فوت شدند

برچسب ها: وزارت ارشاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.