دبیر کل ایفاتکا در نامه‌ای مطرح کرد: کنترلر‌های هوایی ایران در سال‌های اخیر تعهد و حرفه‌ای گری خود را بار‌ها نشان داده و استاندارد ایمنی بالایی را در شرایط دشوار حفظ کرده اند.

ایران استاندارد ایمنی را در شرایط دشوار حفظ کرده استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران دانکن اولد در نامه‌ای از کنترلر‌های هوایی ایران تقدیر کرد.

وی در این نامه که در پاسخ به اعتراض ایران به تصمیم دو ماه گذشته آمریکا برای ممنوعیت پرواز ایرلاین‌ها از آسمان ایران نگارش شده آورده است:

بابت نامه شما (ایران) در خصوص اطلاعیه هوانوردی صادر شده توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای پرواز‌های عبوری بر روی بخشی از فضای ایران از شما تشکر می‌کنم.

من کاملا در جریان اختلال به وجود آمده در منطقه به علت صدور اطلاعیه هوانوردی صادر شده هستم و برای هرگونه حمایت در صورت امکان، آمادگی خودمان را اعلام می‌کنیم. ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم.

همان طوریکه می‌دانید دستورالعمل‌های اجتناب از پرواز در فضا‌های مورد مناقشه، پس از هدف قرار گرفتن پرواز شماره ۱۷ خطوط هوایی مالزی در سال ۲۰۱۴ بهبود پیدا کرد و کشورها، ایرلاین‌ها و افکار عمومی در مورد پرواز در نزدیکی فضا‌هایی که احتمال وجود ریسک و خطر باشد با احتیاط زیاد برخورد می‌کنند.

کنترلر‌های ترافیک هوایی ایران تعهد و حرفه‌ای گری خودشان را به صورت مکرر در سال‌های اخیر و در زمان‌هایی که جریان معمول و دایمی پرواز‌ها به علت رویداد‌های منطقه‌ای تغییر پیدا کرد نشان داده اند که این امر قابل تحسین است. شما و همکاران تان استاندارد ایمنی بالایی را در شرایط دشوار حفظ کرده اید.

ما در جریان اقدامات دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه در خصوص مدیریت تبعات موضوع یاد شده در منطقه هستیم و همکاری و حمایت کنترلر‌های مرکز کنترل ترافیک هوایی تهران را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار