امیرمکری گفت: با راه اندازی مرکز عملیات ایمنی و اضطراری خدمات هوانوردی ایمن، سریع و با کیفیت به مسافران پروازها ارائه می‌شود.

کباری///ارائه خدمات سریع و ایمن با راه اندازی مرکز عملیات و اضطراری در شرکت‌ فرودگاه‌های کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه این مرکز تا سال ۱۳۸۰ به عنوان مرکز کنترل فضای کشور استفاده می‌شد، گفت: بعد از انتقال مرکز کنترل فضای کشور به تهرانسر مقرر شد از این واحد به عنوان مرکز مدیریت بحران و نظارت کیفی بر خدمات مسافری استفاده شود.

وی ادامه داد: از زمانی که فعالیت خود را در شرکت فرودگاه‌ها آغاز کردم، بحران سیل در بسیاری از مناطق کشور وجود داشت به همین دلیل تصمیم گرفته شد این مرکز به سرعت بهره برداری شود و به مرکز عملیات ایمنی و اضطراری تغییر نام دهد.

امیرمکری بیان کرد: مرکز عملیات ایمنی و اضطراری در هنگام شرایط عادی به پایش ایمنی هوانوردی و در هنگام بحران به مرکز ستاد بحران با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از افتتاح این مرکز ۹ فرودگاه بین المللی مهرآباد، مشهد، تبریز، زاهدان، شیراز، بندر عباس، اصفهان، کرمان و یزد تحت پوشش کامل فعالیت‌های این مرکز قرار می‌گیرند، گفت: از آذر‌ماه امسال ۳۳ فرودگاه مرز هوایی و تا پایان امسال همه فرودگاه‌ها کشور به این مرکز متصل می‌شوند.


بیشتر بخوانید: ایران در حال تبدیل به یک کشور سازنده و صادر کننده رادار است 


فرایند آموزش‌های ایمنی همه سطوح کارکنان شرکت فرودگاه‌ها، فرایند ممیزی ایمنی داخلی ادارات، فرایند بررسی داخلی سوانح و حوادث، فرایند گزارش اجباری و داوطلبی خطرات و رویدادها، فرایند احراز صلاحیت شغلی هر یک از رسته‌ها و فرایند اتخاذ تدابیر کنترلی بر ریسک خطرات شناسایی شده در هر یک از حوزه‌ها از مواردی است که باید مورد تحلیل در این مرکز قرار گیرد.

ارائه خدمات هوا‌نوردی ایمن سریع و با کیفیت از جمله سیاست‌های راهبردی شرکت فرودگاه‌هاست و ناو‌بری هوایی ایران است که در این میان تامین حفظ و ارتقا سطح ایمنی در فرودگاه‌ها و هدایت پرواز‌ها از اهمیت بسیار زیادی برای مدیران و متخصصان عملیاتی شرکت برخوردار است به همین دلیل مرکز ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌های کشور امروز با حضور وزیر راه و شهر سازی، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها، معاون وزیر کشور و رئیس مرکز مدیریت بحران به بهره برداری رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار