مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جواد (ع) در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم سوگواری شهادت امام جواد (ع) با حضور سخنرانان و مداحان در ۳۰۰ امامزاده و بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه از نظر شیعه امام معصوم داناترین فرد زمانش است و به تمام احکام شریعت احاطه کامل دارد، افزود: امام جواد (ع) بدون اینکه مکتب و معلّمی دیده باشد از چنین علمی برخوردار بود.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه منشأ اصلی علوم انبیا و ائمه از علم لایزال و بی‌منت‌های الهی است، گفت: آن امام همام با برگزاری مناظرات علمی پاسخ‌های عالمانه را به سؤالات ارائه می‌دادند و با این اقدام امامت خود را تثبیت کرده و بسیاری از شبهات مسیر امامت و ولایت را برطرف می‌ساختند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که علم و محبوبیت ایشان بین مردم سبب توطئه چینی درباره شهادتشان شد، گفت: حاکمان ظلم و ستم امامت را پس از امام رضا (ع) منقطع می‌دانستند که با عنایت خداوند نقشه‌های شوم دشمنان برهم ریخت.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز نسل جوان نیازمند الگویی مناسب برای ادامه زندگی است، گفت: امام جواد (ع) به عنوان نخستین امام جوان بهترین الگو برای این نسل است.

گفتنی است مراسم ویژه شهادت امام جواد (ع) در مرکز استان امشب و فردا در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/س
 

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جواد (ع) ۳۰۰ امامزاده و بقعه  شاخص مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.