نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی راه انس انسان با خداوند را فراهم و قرآن را در زندگی افراد ساری و جاری می‌کند.

اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضادر کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه در استان کرمان گفت: مسابقات قرآنی راه انس انسان با خداوند را فراهم می‌کند تا انسان در گام بعدی قرآن را در زندگی خود پیاده و عملیاتی کند.

او با اشاره به اینکه باید تلاش کرد خانواده، رفتار و کردار ما قرآنی شوند و این مهم جز با انس قرآن محقق نمی‌شود و مسابقات قرآنی زمینه این مهم را فراهم می‌کند افزود: گام دوم در انس گرفتن با قرآن کریم این است که خوی و خصلت‌های خود را قرآنی کنیم.

او گفت: خداوند در بین انواع موجواتی که خلق کرده به انسان موقعیتی ممتاز داده و انسان تمایزات و مشخصاتی دارد که از بقیه موجوات کاملا جدا، ممتایز و برجسته است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: به طور قطع خدواند برای انسان این موجود متمایز برنامه‌هایی را نیز در نظر دارد و این برنامه را به دست بهترین‌ها به مردم اعلام می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی عنوان کرد: قرآن کریم کتاب کلاسیک و علمی خاص نیست بلکه قرآن به بیان خود کتاب زندگی و هدایت است لذا این کتاب شان و منزلت بالایی دارد، زیرا شرافت و اشرفیت انسان را پشتیبانی می‌کند.

امام جمعه کرمان گفت: اگر انسان به آیات این کتاب عمل کند انسانی با شرافت می‌شود لذا هر چه تلاش کنیم و با قرآن مانوس شویم و خوی و ذات ما را تشکیل دهد و در همه صحنه‌های زندگی ما حاضر باشد آن شرافت ذاتی و اشرفیت انسان تامین خواهد شد.

او تصریح کرد: اینکه انسان ذاتا شریف است و از همه بالاتر است دلیل بر وجود این شرافت در همه انسان‌ها نیست لذا قرآن نیز انسان‌ها را دسته بندی می‌کند و این قرآن است که شرافت ما را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ح

اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان قوه قضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.