وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی مغایر با اصول دیپلماتیک، وزیر امور خارجه ایران را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد.

تحریم ظریف از سوی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا که تاکنون بارها مدعی شده که بدون هیچ پیش‌شرطی آماده مذاکره با ایران است، بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران)، نام «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داد.

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، قرار گرفتن نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکایی را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.

این اقدام اندکی پس از آن صورت می‌گیرد که ظریف در سفر به نیویورک، با شمار زیادی از رسانه‌های آمریکایی مصاحبه کرد و باعث عصبانیت «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا شد. پمپئو پس از اعلام خبر تحریم ظریف هم با انتشار توئیتی، از این اقدام استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، برای تحریم وزیر امور خارجه ایران به فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریم دفتر مقام معظم رهبری [و اشخاص و نهادهای وابسته به آن] استناد شده است.

در این بیانیه، ظریف «سخنگوی اصلی حکومت ایران در سرتاسر جهان» توصیف شده است. این بیانیه همچنین ظریف را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای «پروپاگاندا و نشر اطلاعات غلط» متهم کرده است.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است که وزارت امور خارجه و دیپلمات‌های ارشد ایرانی با نیروی قدس سپاه پاسداران همکاری می‌کنند.

ظریف بلافاصله پس از اعلام این خبر، با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد. وی در این توییت نوشته است: «ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. آیا واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم برروی من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، تحریم ظریف را ادامه راهبرد «فشار حداکثری» علیه ایران توصیف کرده و گفته است که واشنگتن به اعمال فشار به تهران ادامه می‌دهد. این مقام آمریکایی با این وجود در اظهارنظری مضحک مدعی شده است که واشنگتن همچنان آماده گفت‌وگو با ایران است!

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار