معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور و آغاز رسمی عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار واحد آن با حضور رئیس جمهور در دو هفته آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران کفاش، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، در آیین رونمایی تندیس عملیات اجرایی طرح بزرگ مجموعه مسکونی، تجارتی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهرک آبشار کاشان گفت: بحثی که وزارت راه و شهر سازی در دوره جدید خیلی به آن پرداخته است تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان طرح اقدام ملی است که در کشور شروع شده است و در حال حاضر عملیات قریب ۱۵۰ هزار واحد مسکونی آن آغاز شده و قرارد‌های آن منعقد شده است.

وی تصریح کرد: این واحد‌ها در حوزه‌های مختلف مسکن شهری و روستایی به سرعت در حال انجام است که آغاز رسمی آن یکی دو هفته آینده با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد.

به گفته وی، نگاه وزارتخانه به بحث مسکن، تولید مسکن و نگاه مشارکتی است اگرچه بحثی که الان در سراسر کشور در باب مسکن صورت گرفته و شاهد آن هستیم موضوعی متاثر از یکسری پارامتر‌های مختلف در کشور و متاثر از فضای اقتصادی کشور است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، افزود: بخشی که در اختیار وزارتخانه است در سال رونق تولید انصافا کار به خوبی، با سرعت و نگاه و پیگیری روزانه وزیر با انجام جلسات در استان‌های مختلف در حال انجام است.

کفاش، با تقدیر از دکتر سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در بحث اختصاص بودجه‌ها در مجلس گفت: اگرچه امسال، سال بسیار سختی در مباحث کاهش نقدینگی، شرایط خاص تحریم، شرایط دولت و فشار زیاد بر کشور هستیم، اما انصافا در بودجه سال ۹۸ و لایحه‌ای که تقدیم مجلس شد آنچه که وزارتخانه مسکن و شهرسازی می‌خواست مجلس کمک کرد و در بودجه لحاظ کرد که در این زمینه از دکتر ساداتی نژاد هم که در آن ایام به صورت ویژه کمک و همراهی کرد حتی در مسائلی که اختلاف نظر وجود داشت تقدیر می‌شود.

او با تاکید بر اینکه دکتر ساداتی نژاد از نماینده‌های پرتلاش و منطقی است که نمی‌خواهد هر کاری به هر نحوی انجام شود و کار‌ها را با منطق انجام می‌دهد افزود: اگر شاهد اتفاق مثبتی در کاشان با وجود این شرایط هستید بدلیل تلاش نماینده شما و سعه صدر وی است.


اتمام پروژه‌های ناتمام اولویت وزارت راه و شهرسازی است/۱۰۰ تولید هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

به گفته او، تمام اولویت وزارتخانه اتمام پروژه‌های ناتمام با بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که به جز پروژه‌های مشارکتی و با پیشرفت فیزیکی بالا پروژه جدیدی را در دستور کار قرار نمی‌دهیم.

کفاش، تصریح کرد: در بحث بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده هم یک نقدی داریم که خیلی به مسائل رونمایی‌ها و مسائل ظاهری در بافت‌های فرسوده تاکنون توجه شده است، اما این کاری که در وزارت مسکن در حال حاضر مطرح و در حال انجام است کار اساسی و درواقع تولید مسکن است بطوریکه در این بحث اقدام ملی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی قرار است در بافت‌های فرسوده تولید شودکه قبلا به آن نگاه نشده بود.

او ساخت برخی از این واحد‌ها در بافت‌های فرسوده با اعطای تسهیلات ارزان قیمت صد میلیون تومان مسکن را یادآورشد و گفت: این موضوع حائز اهمیت است یعنی اینکه وزارت راه و شهرسازی و سیاست وزیر و برنامه‌های ارائه شده وی به مجلس احیای بافت فرسوده برای بخش زیادی از رونق مسکن است.


لزم حمایت مجلس در تامین قیر برای اتمام پروژه‌های راه وسازی


به گفته او، در بحث راه‌ها نیز که برای امسال سال پراهمیتی است از نماینده کاشان همچنان مثل گذشته و موضوعات قبل همکاری و همراهی کردند حمایت ویژه مجلس را بویژه در بحث تامین قیر خواستار هستیم تا پروژه‌هایی که زیرسازی آن انجام شده و معطل تامین قیر است به سرانجام برسد.

کفاش، میزان پروژه‌های نیمه تمام راه سازی در کاشان را ۳۸ کیلومتر برشمرد و گفت: در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام راه سازی و تامین قیر نشست مشترکی با مسئولان ذی ربط و مجلس باید بگذاریم تا علاوه بر حل مشکل قیر که شهرداری‌ها درگیر آن هستند بحث بازآرینی پروژه‌های شهری و راه سازی نیز با وحدت و تلاش و همکاری همه ما به سرانجام برسد.


معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی طرح بزرگ مجموعه مسکونی، تجارتی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهرک آبشار کاشان تاکیدکرد:این پروژه جز مفاخر پروژه‌های استان اصفهان و حتی می‌تواند جزو مفاخر پروژه‌های شهرسازی کشور باشد.

کفاش، افزود: پروژه‌ای که می‌تواند جزو مفاخر پروژه‌های شهرسازی استان و کشور باشد انصافا دقت نظر بیشتری می‌خواهد اگرچه کار تقریبا و تحقیقا کار درستی بوده و همه موضوعات آن حل شده است، اما یکسری نیازمندی‌های دیگری برای کمیسیون ماده پنج دارد تا با سرعت بیشتری انجام شودکه همزمان با کلنگ زنی در سریع‌ترین زمان ممکن عملی شود.


اتمام مسکن مهر در کشور تا پایان سال ۹۸

وی، در بحث ماموریت‌های آبفا در دوره جدید نیز گفت: انصافا اقدامات بسیار خوبی رقم خورده است از این بابت که خیلی از پروژه‌ها در کشور در این مدت به دلایلی متوقف شده بود، اما نگاه وزیر جدید در بخش‌های مختلف بویژه مبحث مسکن مهر خیلی از مسائل سرعت گرفت به طوریکه تا پایان سال ۹۸ شاهد اتمام مسکن مهر در کشور هستیم.

به گفته وی، مسکن مهر که در سراسر کشور بحث فرسایشی دارد در کاشان به خوبی انجام شده و کار ارزشمندی بوده است بطوریکه همه می‌توانند در بحث خدمات از آن الگوبرداری کنند، چون تمام سرانه‌ها در آن رعایت شده است.

شایان ذکر است: آیین رونمایی از تندیس عملیات اجرایی طرح بزرگ مجموعه مسکونی، تجارتی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی شهرک آبشار کاشان مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی و مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان این وزارتخانه و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد واحد کاشان برگزارشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
درمورد همه چی صحبت می کنند جز گرانی مصالح ساختمانی مثل فولاد سیمان اجر مگر گرانی بخشی ازش گرانی مصالح هست
آخرین اخبار