مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه گفت : قوه قضائیه سال گذشته با ۱۲ هزار قاضی عهده‌دار رسیدگی به ۱۸ میلیون پرونده بوده است.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سید علی‌اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه در نشست با کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ایران که با حضور آیت‌الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، گفت : برابر اصل ۱۵۶ قانون اساسی؛ قوه قضائیه موظف است به تمامی وظایف خود به شکل کامل بپردازد.

وی گفت : در سال ۱۳۹۷ قوه قضائیه با ۱۲ هزار قاضی عهده‌دار رسیدگی به ۱۸ میلیون پرونده بوده است.

وی با بیان اینکه براساس بند پنج اصل ۱۵۶، طرح اصلاح مجرمان از برنامه‌های درازمدت این قوه است، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های پیش‌رو، شاهد کاهش پنج درصدی حجم پرونده‌های این قوه باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت اقتصاد در توسعه پایدار کشور، تصریح کرد: بر اساس کتاب‌های اقتصادی و اندیشه‌های بزرگان دینی سه محور اقتصاد کشور را می‌چرخاند؛ تجارت، صنعت و زراعت که اسلام به این سه عنصر عنایت خاص دارد.

آیت‌الله شیخ مصطفی علما با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه آمادگی جوانان از لحاظ اقتصادی برای اداره خانواده، گفت: باید جوانان ما بتوانند روی پای خود بایستند و خود را اداره کنند تا بتوانند ازدواج کنند و بالا رفتن آمار ازدواج در جامعه سبب کاهش انواع مشکلات در جامعه می‌شود.

وی اقتصاد را رکن رکین پیشرفت در هر جامعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در سالیان گذشته صادرکننده چندین محصول کشاورزی بوده، ولی متاسفانه به دلیل سیاست‌های غلط اصلاحات ارضی الان وارد کننده همان محصولات است.

علما با تقدیر از تلاش‌های مدیریت جدید قوه قضائیه، گفت: آیت‌الله رئیسی انسانی سالم، امین و مدیر است، لذا امیدواریم در دوره مدیریت ایشان شاهد کاهش تخلفات اقتصادی باشیم که توسط عده‌ای بر مردم تحمیل شده است .

 

 

انتهای پیام/د

 اقتصاد، رکن رکین پیشرفت در هر جامعه‌

برچسب ها: صنعت ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.