رییس اداره کمیته امداد شهرستان صحنه از رشد پنج برابری حامیان ایتام این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیدمنصور رحیمی رییس اداره کمیته امداد شهرستان صحنه از برنامه‌ها و پروژه‌های کمیته امداد شهرستان صحنه در جمع خبرنگاران، جمعیت مددجویان تحت پوشش این شهرستان را ۲۲۰۰ خانوار اعلام و گفت : از این تعداد ۱۹۴۴ خانوار معیشت بگیر هستند.

وی گفت : سال گذشته بیش از ۴.۶ میلیارد تومان کمک معیشت به این تعداد خانوار پرداخت شد و در چهار ماهه امسال نیز پرداختی کمک معیشت مددجویان شهرستان ۱.۵ میلیارد تومان بوده است.

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش شهرستان را ۳۵۰ نفر اعلام و تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تومان صرف کمک هزینه تحصیل و خرید لوازم التحریر برای این دانش آموزان شد.

رحیمی همچنین جمعیت دانشجویان تحت پوشش امداد این شهرستان را ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته برای این تعداد دانشجو نیز بیش از یازده میلیون تومان در قالب شهریه و کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

رییس اداره کمیته امداد شهرستان صحنه با اشاره به مشکلات بسیار مددجویان در حوزه تامین مسکن، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۹ میلیون تومان به ۱۷۴ خانوار مددجو کمک هزینه اجاره مسکن پرداخت شد و امسال نیز تاکنون ۹۸ مورد پرداختی به مبلغ ۱۴ میلیون تومان داشته ایم.

رحیمی از تامین ۸۵ مورد جهیزیه برای نوعروسان و هدیه ازدواج برای پسران خانوار‌های تحت پوشش این شهرستان به مبلغ ۲۱۴ میلیون تومان در سال گذشته خبر داد وافزود: امسال نیز این تعداد ۲۶ مورد به مبلغ ۷۱ میلیون تومان بوده است.

این مسئول با اشاره به وجود ۱۶۷۲ بیمه شده امداد در استان، گفت: سال گذشته بیش از ۱۷۱ میلیون تومان صرف هزینه درمانی این بیمه شدگان شد و امسال نیز تاکنون ۳۲ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ بیمار خاص و صعب العلاج شهرستان تحت حمایت‌های امداد هستند، گفت: برای این تعداد بیمار نیز سال گذشته ۶۲ میلیون تومان و چهار ماهه امسال نیز هفت میلیون تومان هزینه شده است.

رحیمی در ادامه به تشریح کمک‌های جمع آوری شده در شهرستان صحنه پرداخت و با اشاره به وجود ۵۱۱۹ صندوق صدقات در این شهرستان گفت: سال گذشته از این تعداد صندوق ۲۱۴ میلیون تومان صدقه جمع آوری شد و رقم صدقات جمع آوری شده شهرستان در چهار ماهه امسال نیز ۸۰ میلیون تومان است.

وی رقم جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن رمضان سال گذشته این شهرستان را نیز ۹۸ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این رقم در جشن رمضان امسال به بیش از ۲۸۶ میلیون تومان رسید که رشد حدود سه برابری داشته است.

وی رقم زکات جمع آوری شده شهرستان در سال گذشته را نیز ۷۶۹ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: در چهار ماهه امسال نیز ۶۳۴ میلیون تومان زکات در سطح شهرستان جمع آوری شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۱۳۲ یتیم در این شهرستان، از رشد حدود پنج برابری حامیان این ایتام خبر داد وافزود: سال گذشته ۱۳۲ حامی داشتیم که با توجه به فعالیت‌های گسترده برای شناسایی خیرین و جذب آن‌ها امسال تعداد حامیان ایتام شهرستان به ۵۷۳ نفر رسیده است.

رحیمی تصریح کرد: در چهار ماهه امسال بیش از ۱۷۷ میلیون تومان از سوی حامیان به حساب ایتام واریز شده است و این مبلغ واریزی مستقیما به حساب خود یتیم بوده و شناسه واریز آن نیز مشخص است.

رییس اداره کمیته امداد شهرستان صحنه تعداد افراد تحت پوشش طرح محسنین این شهرستان را نیز ۱۱۵ اعلام و تصریح کرد: این تعداد نیز توسط ۲۹۳ حامی حمایت میشوند.

این مسئول در ادامه گریزی هم به طرح‌های اشتغالزایی امداد در سطح شهرستان داشت و افزود: سال گذشته ۱۷۰ طرح با صرف اعتبار ۳.۸ میلیارد تومان حمایت شدند و امسال نیز حمایت از ۴۰ طرح با صرف اعتبار یک میلیارد تومان در حال انجام است.

وی افزود: در کنار بحث حمایت‌های مالی و تسهیلاتی، بحث آموزش و مهارت آموزی در حوزه اشتغال نیز در دستور کار قرار دارد و سال گذشته ۳۲۰ نفر با صرف هزینه ۴۷ میلیون تومان آموزش داده شدند.

رحیمی با اشاره به پرداخت تسهیلات گره گشایی به مددجویان، گفت: سال گذشته ۲۳۰ فقره تسهیلات گره گشایی به مبلغ ۴۸۳ میلیون تومان پرداخت شد و چهار ماهه امسال نیز ۴۱ فقره به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت این تسهیلات به غیرمددجویان هم صورت میگیرد که در همین راستا سال گذشته ۲۱ فقره به مبلغ ۶۰ میلیون تومان و امسال نیز ۱۰ مورد تسهیلات گره گشایی به مبلغ ۴۱ میلیون تومان به غیر مددجویان داشته ایم .

 

 

انتهای پیام/د

۱۹۴۴ خانوار معیشت بگیر وجود دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.