معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان از اعطای بیش از ۹۸ درصد وام‌های ازدواج به جوانان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  امیرتقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد از وام‌های ازدواج به جوانان استان در سال ۹۷ اعطا شده است گفت: در سال ۹۸ نیز این روند اعطای وام ادامه خواهد داشت و امیدواریم این میزان به ۱۰۰ درصد ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه در استان چهارده مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وجود دارد که می‌توان گفت: در سطح کشور رتبه اول را در این بخش دارا هستیم، افزود:۳۶۸ کارگاه آموزشی با ۲۰ هزار نفر تحت پوشش در سطح استان برگزار شد و در اوایل سال ۹۸ در امر کاهش طلاق در ۲۱ شهرستان کارگاه‌های پیشگیری از طلاق برگزار کردیم که در آن‌ها ۵۰۰ زوج حضور داشتند.

همچنین محمد پور نماینده ثبت احوال استان در این جلسه، میزان ازدواج اتفاق افتاده در سال ۹۷ را ۲۹ هزارو ۷۰۰ فقره عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی سال ۹۶ سه و نیم درصد کاهش داشته است و میزان طلاق اتفاق افتاده را ۹ هزارو ۸۱۴ فقره که نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین میزان ازدواج به طلاق نیز ۳ به ۱ است که در سال ۹۷ اتفاق افتاده و استان ما در رتبه هفدهم کشوری در بحث ازدواج و در بحث طلاق در رتبه هشتم کشوری به لحاظ میزان عمومی طلاق قرار دارد.

محمدپور، میزان طلاق در زندگی‌های زیر ۵ سال را ۴۴ و هفت دهم درصد و میزان طلاق در زندگی‌های زیر ده سال را ۴۴ و پنجاه و سه دهم درصد عنوان کرد و افزود: آمار‌ها در بحث ازدواج درسه ماهه اول سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۱۳ و ۹ دهم درصد کاهش ازدواج و ۲ دهم درصد افزایش در بخش طلاق را نشان می‌دهد.

در این جلسه همچنین قاسمی معاون بانک ملی استان گفت: اعطای وام‌های قرض الحسنه در اولویت اول شبکه‌های بانکی کشور تعریف شده است و اما در بحث اشتغال زوج‌های جوان نیز نهاد‌های حمایتی در استان وجود دارند که غیر مستقیم به این مساله نیز ورود می‌کنند.

همچنین رحیمی مسئول بازرسی بانک ملی در این جلسه گفت در سال ۹۷ مجموع کل معرفی زوج‌های معرفی شده به بانک‌های عامل ۵۳ هزارو ۷۳۷ نفر بودند که ۵۱ هزار و ۹۹۱ نفرموفق به دریافت وام با سود ۴ درصد شده اند.

گفتنی است:تعداد کل نفراتی که در سال ۹۸ برای دریافت وام ازدواج اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند ۲۴ هزار و ۴۸۳ نفر هستند که از این میزان ۱۴ هزار و ۵۷۵ نفر یعنی ۵۷ درصد موفق به دریافت وام شده‌اند.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۹۸ درصد از وام‌های ازدواج به جوانان استان اعطا می شود

برچسب ها: ازدواج ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.