مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» در استان، گفت : در فاز نخست در ۴۲ مسجد سطح استان این طرح به اجرا درمی‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، رسول بهرامی‌پور مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت : یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که سازمان بسیج حقوق‌دانان از ابتدای سال ۹۸ پیگیر آن بود تمرکززدایی فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان از مرکز استان به دیگر شهرستان‌های استان بود.

وی گفت : هم‌اکنون با پشتیبانی و حمایت‌های فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، حدود چهار ماه است از آغاز فعالیت بسیج حقوقدانان در شهرستان‌های استان کرمانشاه می‌گذارد و بستر نقش‌آفرینی حقوق‌دانان بسیجی در همه شهرستان‌های استان فراهم شده است.

وی در توضیح برنامه‌های امسال این سازمان در استان، گفت: گفتمان‌سازی کلام ولایت به‌ویژه بررسی ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در بند چهارم در بحث عدالت‌گستری و مبارزه با مفاسد یکی از برنامه‌های بسیار مهمی است که به صورت جدی دنبال می‌شود و پیگیر آن هستیم.

بهرامی‌پور به فعال بودن هیأت‌های اندیشه‌ورزان سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این هیأت‌ها مرکب از همه شخصیت‌های برجسته حقوقی استان در حال اندیشه‌ورزی هستند که ان‌شاءالله بتوانند با شناسایی و احصای آسیب‌های حقوقی در راستای خدمتگزاری به مردم راهکار‌های لازم را برای حل مشکلات حقوقی در سطح استان کرمانشاه ارائه دهند.

وی از بحث مطالبه‌گری حقوق عامه به‌عنوان یکی از خواسته‌های مهم مقام معظم رهبری و مسؤولان قوه قضائیه از سازمان بسیج حقوقدانان یاد کرد و گفت: طبق قانون دستگاه‌های مختلفی رسالت خدمتگزاری به مردم را برعهده دارند اگر دستگاهی در انجام رسالت سنگین خود کوتاهی کند حقوقدانان بسیجی و انقلابی وظیفه دارند که ورود پیدا کنند.

این مسؤول در خصوص اجرای طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان»، اظهار داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان کار خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: این طرح در فاز نخست در ۴۲ مسجد سطح استان کرمانشاه اجرا می‌شود و مردم در کنار آن از وجود اساتید، مربیان بسیج حقوق‌دانان و مشاوره‌های تخصصی در مساجد از خدمات حقوقی و قضایی مشاوره‌های تخصصی آگاه می‌شوند و بهره لازم را می‌برند.

بهرامی‌پور با اظهار امیدواری، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح نهضت حقوق‌آموزی و اختلافات حقوقی به حداقل برسد و جای خود را به صفا، صمیمت و همدلی بدهد و شاهد کاهش اختلافات حقوقی در سطح استان باشیم.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در پایان از همه حقوق‌دانان دلسوز و انقلابی دعوت کرد با مراجعه با کانون‌های بسیج حقوق‌دانان در شهرستان‌های استان و عضویت در بسیج حقوق‌دانان یار و همراه در راستای خدمت به مردم استان کرمانشاه باشند .

انتهای پیام/د

تمرکززدایی فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان

برچسب ها: بسیج ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.