مدیرکل هواشناسی استان از افزایش ۳۹ درصدی میزان بارندگی و یک درجه‌ای دما در استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گفت: در سال زراعی جاری ۳۷۹ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش داشته است.

شیخ الملوکی افزود: این میزان بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت هم ۷۵ میلیمتر یعنی در حدود ۲۴ درصد بیش‌تر شده است.

او  با اشاره به استقرار ایستگاه‌های هواشناسی در همه جای استان به جز شهر الوند اضافه کرد: با وجود بارش‌های قابل توجه در نوروز امسال، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و اطلاع رسانی‌های گسترده هواشناسی خوشبختانه شاهد تلفات انسانی و صدمات غیرقابل جبران در استان نبودیم.

مدیرکل هواشناسی تاکید کرد: با توجه به انباشت خشکسالی طی سال‌های گذشته در استان و کشور، همچنان در محدوده هشدار قرار داریم و باید منابع را مدیریت کرد.

شیخ الملوکی همچنین با اشاره به افزایش میانگین دما در استان گفت: با وجود اینکه مردم احساس می‌کنند که تابستان گرمی را پشت سر می‌گذارند در سال جاری رکورد گرمایی نداریم و میانگین افزایش دمای شهرستان‌های استان، امسال حدود یک درجه بود که این اختلاف بخاطر تفاوت میان دمای احساسی و دمای واقعی اندازه گیری شده است.

او همچنین بیان کرد: در سالیان گذشته با توجه به شرایط اقلیمی دچار افزایش دما و کاهش بارندگی شده ایم و این یعنی خشکسالی که بی گمان تنها راه مقابله با آن مدیریت منابع و برنامه ریزی کارشناسی شده است.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.