همایش منطقه‌ای ترویج تغذیه با شیر مادر به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور معاون وزیر بهداشت و نماینده یونیسف در شیراز برگزار شد.

برگزاری همایش منطقه ای ترویج تغذیه با شیر مادربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همایش ترویج تغذیه با شیر مادر با حضور معاون وزیر بهداشت و نماینده یونیسف در شیراز برگزار شد.

علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش با اشاره به راه اندازی دومین بانک شیر مادر در کشور، بر اهمیت شیر مادر تاکید کرد و گفت: شیر مادر را نمی توان از مهر مادر جدا کرد و چیزی است که جایگزینی ندارد و مادری که به فرزندش شیر می‌دهد، همزمان مهر مادری را به او هدیه می‌کند.

او تصریح کرد: شرکت های اقتصادی در برهه ای از زمان (دهه ۷۰) آنگونه که منافعشان ایجاب می کرد اقدام به تبلیغ شیر خشک می کردند و حتی آن زمان در جامعه افتخار بود که مادران به فرزندانشان شیر نمی دهند.

بهادر با تاکید بر اهمیت شیر مادر، افزود: دوباره باید اهمیت شیر مادر را به مادران گوشزد کنیم زیرا شیر مادر، مهر مادری را به همراه دارد و مادری که فرزند را خوب پرورش دهد، جامعه ای خوب را تربیت می کند.

او با بیان اینکه کودک در صورت تغذیه با شیر مادر، از بسیاری بیماری ها مصون می ماند، ادامه داد: رسانه ها به علوم پزشکی کمک کنند تا فرهنگ تغذیه با شیر مادر در کشور توسعه یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ممکن است برخی مادران نتوانند به دلایلی همچون جدایی و بیماری، به نوزادان خود شیر دهند و بانک شیر به همین دلیل ایجاد شده است.

در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر از دومین بانک شیر مادر کشور در شیراز به صورت نمادین رونمایی و از فعالان عرصه ترویج تغذیه با شیر مادر تقدیر شد.

برگزاری همایش منطقه ای ترویج تغذیه با شیر مادر/رونمایی از دومین بانک شیر مادر کشور در شیراز

انتهای پیام/چ

همایش ترویج تغذیه با شیر مادر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار