معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت دو مرکز "خانه امن" و "خانه سلامت" برای نگهداری زنان در معرض خشونت و دختران فراری در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مرتضی کوهی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت مراکز نگهداری زنان و دختران فراری و در معرض خشونت در استان، گفت : در حال حاضر یک مرکز با نام "خانه امن" در استان داریم که پذیرای زنان در معرض خشونت است.

وی گفت : زنانی که به هر دلیل در معرض خشونت هستند و یا اختلافات شدید خانوادگی آن‌ها را آزار می‌دهد و یا ترس از خطرات جانی دارند، در این مرکز پذیرش می‌شوند.

کوهی ظرفیت این مرکز را حدود ۲۵ نفر اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه مراجعات به این مرکز زیاد نیست و ظرفیت آن هیچگاه تکمیل نشده است.

وی افزود: مراجعه به این مرکز گذرا است، به این صورت که زنان در این مرکز پذیرش شده و با رفع مشکل و آرام شدن شرایط بحرانی و رفع تهدیدها، این زنان به خانواده خود برگردانده می‌شوند.

کوهی با اشاره به وجود مرکز دیگر ویژه دختران فراری در استان، گفت: با توجه به شرایط سنی و روحی دختران، آن‌ها خارج از خانه امن و در مرکز دیگری با نام "خانه سلامت" نگهداری می‌شوند که این مرکز نیز ظرفیتی حدود ۲۵ نفر داشته و خوشبختانه ظرفیت این مرکز هم هیچگاه تکمیل نشده و حجم مراجعات به آن پایین است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در تشریح خدمات ارائه شده در مراکز خانه سلامت و خانه امن گفت: اولین هدف حضور زنان و دختران در معرض آسیب در این مراکز، ایجاد حس امنیت و آرامش برای آن‌ها است و هدف اصلی این است که این زنان و دختران از کانون خطر دور شوند.

وی افزود: در راستای تقویت سلامت و بهداشت روانی این زنان و دختران، در کنار مراقبت‌های بهداشتی فیزیکی، مراقبت‌های روانی شامل مددکاری و روانشناختی و درمانی نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

کوهی تصریح کرد: همچنین در این مراکز خدمات تفریحی و اردویی، مهارت آموزی و اشتغال و نیز آموزش در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص نحوه مراجعه به این مراکز گفت: زنان و دختران در معرض خطر می‌توانند بصورت مستقیم با شماره گیری ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) مشکل خود را مطرح کرده و به این مراکز منتقل شوند و یا بصورت حضوری به ادارات بهزیستی در سطح استان مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح کنند.

وی افزود: همچنین تعدادی از این زنان و دختران از طریق مراجع انتظامی و قضایی به این مراکز منتقل می‌شوند .

انتهای پیام/د

یک مرکز با نام "خانه امن" در استان داریم

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.