محمدرضا عرب احمدی گفت: ابنیه فنی راه‌ها از قسمت‌های مهم و موثر در زمینه ایمنی جاده‌ها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا عرب احمدی معاون راهداری اداره حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از ایمن‌سازی ابنیه فنی تعریض شده محور دامغان-معلمان-جندق خبر داد و گفت: این اقدام در راستای کنترل خسارت تصادفات صورت گرفته است.

 وی ضمن بیان اینکه ابنیه فنی تعریض شده محور دامغان – معلمان- جندق ایمن‌سازی شد، ابراز داشت: ابنیه فنی راه‌ها از قسمت‌های مهم و موثر در زمینه ایمنی جاده‌ها است.

معاون راهداری اداره حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: براین اساس و به منظور کنترل میزان خسارت تصادفات و جلوگیری از صدمات می‌بایست اقدامات جدی و موثری را نسبت به ایمنی ابنیه فنی انجام شود که این اقدام در محور دامغان – معلمان-جندق صورت گرفت.

ایمن سازی ۲۵ پل

عرب احمدی در ادامه بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم کارشناسان حوزه راهداری بازرسی فنی و مداوم ابنیه فنی واقع در جاده‌ها و نگهداری بهینه از این سازه‌ها برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بدین منظور ایمن‌سازی ۲۵ پل در محور دامغان – معلمان – جندق که قبلا تعریض شده بود با تلاش راهداران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دامغان تکمیل شد.

معاون راهداری اداره حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها از حساسیت زیادی برخوردار هستند که عدم توجه به ایمن‌سازی و نگهداری آن خسارات زیادی در پی خواهد داشت، بر این مبنا بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در اولویت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان است.

تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی

معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تشدید نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی خبر داد و ابراز داشت: هدف از بازدید‌ها را ارتقاء سطح خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای است.

محسن لشکری در ادامه تصریح کرد: با توجه به توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش ساخت وسایل نقلیه و توسعه راه‌ها، مقوله ارائه خدمات در طول راه‌ها به مسافران و رانندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تغییرات اساسی را در نحوه و نوع خدمت‌رسانی می‌طلبد.

وی افزود: تامین ایمنی مسافران ورفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، جذب و هدایت مسافران جاده‌ای به داخل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی به منظور بهره‌مندی از یک استراحت کوتاه‌مدت و استفاده از امکانات داخل مجتمع‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر با ارتقای خدمات این مجموعه‌ها و نظارت این اداره کل محقق خواهد شد.

معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری اضافه کرد: به منظور نظارت بر نحوه فعالیت و خدمات‌دهی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، تیم‌های نظارتی به‌صورت کمیته‌های شهرستانی با مشارکت نمایندگان فرمانداری‌ها، کارشناسان بهداشت، ستاد اقامه نماز، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکیل و بر نحوه عملکرد این عناصر نظارت می‌کنند.

انتهای پیام / م

عدم توجه به ایمن‌سازی خسارات زیادی در پی خواهد داشت

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.