سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی از مناظره دموکرات‌ها در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به شدت انتقاد کرد.

انتقاد لیندسی گراهام از مناظره دموکرات‌ها در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی به مناظره شب گذشته دموکرات‌ها در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان واکنش نشان داد و این اقدام را سبب خشنودی القاعده و داعش دانست.

گراهام در یک پیام توئیتری ضمن انتقاد از فرایند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان نوشت: عقب نشینی از مناطق جنگی پر از تروریست به نفع رئیس جمهور اوباما و هیچکس دیگری نبود. داعش و القاعده عاشق این مناظره هستند.

این سناتور جمهوری خواه یکی از متحدان دولت فعلی در کاخ سفید است و بار‌ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به واسطه استفاده از گزینه نظامی [شامل دو حمله به سوریه در پاسخ به ادعای استفاده از سلاح‌های شیمیایی] ستایش کرده است. او همچنین از منتقدان سیاست‌های باراک اوباما برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق بود.

در مناظره شب گذشته دموکرات ها، تعدادی از نامزد‌های ریاست جمهوری از جمله پیت بودجج، شهردار ساوت بند متعهد شد در صورت ورود به کاخ سفید، رویه خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را آغاز کند. عده ای از دموکرات ها نیز از این ایده استقبال کردند.

هجده سال از حضور نظامی آمریکا در افغانستان می‌گذرد. پنتاگون با حدود ۱۴ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان مدعی است وظیفه آموزش و مشاوره به نیروهای محلی را برای مبارزه با داعش و القاعده بر عهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار