بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه ای از عملکرد آمریکا در خصوص حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان انتقاد کرد.

 

آمریکا هیچ برنامه ای برای افزایش توان نظامی افغانستان نداشته است/ هیچ نهادی بر فعالیت های ناتو در افغانستان نظارت نمی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی اعلام کرد که هیچ یک از برنامه های آمریکا در راستای افزایش ظرفیت های ارتش افغانستان نیست.

جان سپکو، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در این گزارش آورده است: تاکنون هیچ بخشی از نیروهای آمریکایی مشخصا و از روی یک برنامه موظف به افزایش ظرفیت های نیروهای امنیتی افغانستان نبوده است و حتی برنامه حمایت از نیروهای امنیتی افغان با عزل و نصب اشخاص تغییر کرده است.

در این گزارش آمده است: علیرغم هزینه بیش از ۱۸ میلیارد دالر پول مالیات دهندگان آمریکا برای تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، این نیروها هنوز هم با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان تاکید کرده که نبود یک برنامه جامع برای تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین دخیل نبودن نهادهای امنیتی افغانستان در برنامه ریزی مجهزسازی این نیروها از عوامل مهم این معضل می باشند.

به گفته این نهاد، وزارت دفاع افغانستان بارها از آمریکا خواسته که آمبولانس‌های زرهی برای آنها فراهم سازد اما در حال حاضر ۳۵۲ هزار نیروی دفاعی و امنیتی افغانستان فقط ۳۵ آمبولانس زرهی دارند. این در حالی است که آمریکا تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۸۷ آمبولانس زرهی را که بر اساس حمایت کنگره باید به کشورهای متحد آمریکا به شمول افغانستان داده می‌شد نابود کرد و در اختیار افغانستان قرار نداد.

در این گزارش همچنین تاکید شده که هیچ نهاد خارجی از چگونگی فعالیت‌های نیروهای آمریکایی و بین‌المللی که موظف به آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند نظارت نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار