جان سپکو، بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که بخش بزرگ کمک‌های مالی آمریکا و جامعه جهانی در افغانستان ضایع شده است.

بیشتر پول های کمک شده به افغانستان به «دبی» منتقل شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جان سپکو، بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که بخش بزرگ کمک‌های مالی آمریکا و جامعه جهانی در افغانستان ضایع شده است.

سپکو در مصاحبه با روزنامه تورانتو ستار گفته است: بخش بزرگ پول‌هایی که برای بازسازی افغانستان داده شده در حساب‌های بانکی دبی انتقال داده شده و یا برای خرید خانه در ایالت وریجینای آمریکا و شهر ونکوور کانادا مصرف شده‌است.

به گفته جان سپکو از ۱۷ سال پیش یعنی از زمان آغاز جنگ تحت رهبری آمریکا در افغانستان، این کشور هنوز هم با مشکلات وسیع دست به گریبان است، ظرفیت و توانایی قوای امنیتی افغانستان هنوز هم سوال برانگیز می باشد، فساد اداری همچنان ادامه دارد و تولید مواد مخدر هنوز هم منبع مهم تمویل جنگجویان مخالف حکومت افغانستان می باشد.

بازرس ویژه برنامه‌های بازسازی آمریکا در افغانستان گفته است که افغانستان هنوز هم با مشکل بزرگ فساد اداری رو به رو می‌باشد که ایالات متحده در بعضی از این مشکلات به‌شمول فساد اداری نقش دارد. یعنی سرازیر شدن پول‌های بی‌تفتیش و بی حساب آمریکا سبب شده است که فساد اداری در افغانستان بیشتر رشد کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.