توئیتر در روزهای اخیر حساب کاربری بسیاری از فعالان فرهنگی و سیاسی افغانستانی که مخالف سیاست های آمریکا در این کشور بودند را مسدود کرده است.

توئیتر صدها حساب کاربری افغانستانی های مخالف آمریکا را مسدود کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، توئیتر در روزهای اخیر حساب کاربری بسیاری از فعالان فرهنگی و سیاسی افغانستانی که مخالف سیاست های آمریکا در این کشور بودند را مسدود کرده است.

سید احمد موسوی مبلغ، رئیس خبرگزاری اطلس که حساب وی نیز توسط توئیتر مسدود شده است در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از انتشار چند توئیت انتقادی علیه آمریکا و روسای جمهور این کشور و همچنین انتقاد از پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن این شبکه اجتماعی، حساب وی را مسدود کرده است.

رئیس خبرگزاری اطلس همچنین گفت که به فاصله یک روز پس از مسدود شدن حساب شخصی اش، حساب رسمی خبرگزاری اطلس در توئیتر نیز مسدود شده است.

آقای مبلغ افزود توئیتر با ارسال ایمیلی به وی اعلام کرده است که چنانچه حساب جدیدی در تویتر ایجاد کند، تویتر حساب جدید را نیز معلق خواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد که پیگیری ها طی چند روز گذشته برای رفع تعلیق از این حساب های تویتری نتیجه ای در بر نداشته است.

رئیس خبرگزاری اطلس، این اقدام مدیران تویتر را محدودیت آزادی بیان دانست و گفت که این شبکه اجتماعی، هر حسابی را که به نحوی بر خلاف سیاست های آمریکا فعالیت داشته باشد، با محدودیت مواجه می سازد.

به اعتقاد آقای مبلغ، توئیتر به صورت کاملا هدفمند، با سیاست های ضد انسانی و ضد اسلامی آمریکا همراه شده و با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و ازادی بیانی که خود مدعی آن هستند، حق اظهار نظر را از کسانی که نسبت به خودسری های آمریکا و هم پیمانانش معترض باشند، سلب می کند.

شبکه اجتماعی توئیتر، یکی از پر نفوذ ترین رسانه های جمعی به ویژه در میان نخبگان است که بیشترین سهام مالکیت آن، در اختیار یکی از شاهزادگان سعودی است.

عربستان سعودی و امریکا، دو متحد اصلی در به هم ریختن اوضاع خاورمیانه و ریختن خون هزاران انسان بیگناه از طریق حمایت از گروههای تروریستی هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار