عملیات‌های پی در پی نیروهای یمنی علیه فرودگاه ابها طی ماه کنونی برخی مواضع مهم نظامی، آشیانه‌های جنگنده‌ها، پهپاد‌ها و دیگر اهداف را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، ­این شبکه با بررسی سلسله عملیات صورت گرفته علیه فرودگاه بین‌المللی ابها در عربستان سعودی، نوشت: هدف از این حملات توقف فعالیت در این فرودگاه است که از آن برای هدف قرار دادن کشور و ملت یمن و ثروت‌های آن استفاده می‌شود. 

سلسله عملیات نیرو‌های مسلح یمن علیه فرودگاه بین‌المللی ابها، شامل ۱۲ عملیات یگان پهپادی و یک عملیات موشکی می‌شود.

«محمد عبدالواسع الوجیه» گزارشگر این شبکه گفت: فرودگاه بین‌المللی ابها فعالیت همیشگی خود را از دست داده است؛ به طوری که اهداف ۱۲ عملیات گسترده، پس از عملیات نهم رمضان، در این فرودگاه محقق شد؛ عملیاتی که به منزله آغاز سلسله عملیات علیه تاسیسات نظامی و حیاتی در عمق خاک سعودی، در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز بود.

یگان پهپادی ماه گذشته هفت عملیات انجام داد که اهداف آن در فرودگاه ابها متنوع بود و تکرار این نوع حملات و موفقیت آنها، مهر تاییدی بر شکست دائمی سامانه پدافند هوایی آمریکا بود؛ به طوری که پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند طی ماه ژوئن چندین هدف را در این فرودگاه هدف قرار دهند؛ این حملات بر مواضع حساس نظامی و آشیانه‌های جنگنده‌ها متمرکز بود و دو عملیات هم علیه باند فرودگاه صورت گرفت. جایگاه سوخت و رادار‌ها از دیگر اهداف این سلسله عملیات بود. یک عملیات هم با استفاده از موشک کروز علیه برج مراقبت این فرودگاه انجام شد.

در ماه کنونی هم چهار عملیات پی در پی علیه این فرودگاه انجام شد و سامانه پدافند هوایی سعودی در مقابله با این عملیات‌ها ناکام بود؛ به طوری که پایگاه‌های اینترنتی ترافیک هوایی توقف پرواز‌ها را پس از هر عملیات نشان دادند. اطلاعات نیرو‌های مسلح هم نشان دهنده موفقیت عملیات‌های اعلام شده و تحقق اهداف آنهاست.

آخرین عملیات صورت گرفته علیه فرودگاه ابها طی ماه کنونی علیه برخی مواضع مهم نظامی، آشیانه‌های جنگنده‌ها و پهپاد‌ها و دیگر اهداف صورت گرفت.

مشخص است که یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از طریق اجرای عملیات علیه بخش‌های مختلف فرودگاه، بر ایجاد خلل و متوقف کردن فعالیت در این فرودگاه متمرکز شده‌اند؛ فرودگاهی که برای اهداف نظامی علیه کشور و ملت یمن و ثروث‌های آن استفاده می‌شود.

همچنین نیرو‌های مسلح تاکید می‌کنند گستره قدرت بازدارندگی گسترش خواهد یافت و می‌توانند به اهداف مهم‌تر و دورتر دسترسی داشته باشند. به نظر می‌رسد عملیات نهم رمضان به منزله ارسال پیامی بود که بر توانایی نیرو‌های یمنی برای رسیدن به هر نوع هدفی در هر زمانی که رهبری یمن اراده کند، تاکید می‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار