رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم نسبت به بیماری هپاتیت ویروسی سبب کنترل این بیماری در جامعه می‌شود.

افزایش آگاهی عمومی سبب کنترل بیماری هپاتیت ویروسی می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری در نشست با مدیر دفتر پرستاری، پزشک عفونی و مدیران واحد‌های مختلف و سرپرستاران مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر افزود: هدف از بزرگداشت روز جهانی هپاتیت، ایجاد یک فرصت برای آموزش و بالا بردن سطح دانش افراد جامعه، آشنا شدن آن‌ها با انواع هپاتیت عفونی و غیر عفونی به عنوان یک بیماری تهدیدکننده سلامت جهانی و همچنین حفظ سلامت یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن یعنی کبد است.

وی تصریح کرد: در روز جهانی هپاتیت، علاوه برافزایش میزان آگاهی نسبت به انواع مختلف بیماری هپاتیت و روش‌های انتقال آن، بر جلوگیری از ابتلا به این بیماری و کنترل آن و افزایش واکسیناسیون نیز تأکید می‌شود.

سوپروایزر کنترل عفونت مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: هپاتیت ویروسی در یک مکان یا در میان یک مجموعه از افراد خاص یافت نمی‌شود؛ این اپیدمی جهانی است و می‌تواند میلیون‌ها نفر را بدون آن که آگاه باشند، تحت تأثیر قرار دهد.

الهام عربی عنوان کرد: با در دسترس بودن واکسن‌های مؤثر و درمان‌های جدید برای هپاتیت، حذف هپاتیت ویروسی قابل دستیابی است، اما آگاهی و درک بیشتر از بیماری و خطرات ناشی از آن لازم و ضروری است.

انتهای پیام/م

واکسن‌های مؤثر و درمان‌های جدید برای هپاتیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.