رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: نمونه برداری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد وضع بهداشتی شناگاه‌های این شهرستان مطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی افزود: برطرف شدن آلودگی زیست محیطی و میکروبی در ساحل دریا و شناگاه‌های تعیین شده در اولویت قرار دارد و به همین منظور شناگاه‌های این شهرستان به طور مستمر پایش میکروبی می‌شوند.

وی ادامه داد: بازدید‌ها و نمونه‌برداری به منظور نظارت بر شناگاه‌ها در فصل شنا هر ۱۵ روز یک بار و در فصل‌هایی که شنا کمتر است هر ماه انجام می‌گیرد و آزمایش همه ۲۸ مورد نمونه‌برداری‌های میکروبی و آنترکوک انجام شده مطلوب گزارش شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر با اشاره به پایش میکروبی و زیست‌محیطی شناگاه‌های غیررسمی شهرستان دیّر گفت: به سبب حساسیت موضوع و تأثیر آن در سلامت عموم، علاوه بر شناگاه‌های رسمی سایر نقاط موجود در ساحل شهر‌ها یا روستا‌ها که شناگران به طور متمرکز در آن مناطق شنا می‌کنند نیز همانند شناگاه‌ها رسمی مورد پایش زیست‌محیطی و آلودگی قرار می‌گیرند.

آخوندی مهم‌ترین مصداق آلودگی‌های زیست‌محیطی شناگاه‌ها در شهرستان دیّر را ورود انواع روان‌آب‌ها به دریا دانست و افزود: این معضل پیامد‌های متعددی ازجمله آلودگی سواحل و شناگاه‌ها به دنبال دارد.

وی با اشاره به بروز بیماری در شناگاه‌هایی که محل دفع فاضلاب‌های انسانی یا صنعتی است، تصریح کرد: شنا کردن در این نقاط خطر‌های زیادی از جمله ابتلا به بیماری‌هایی مانند تب حصبه، انواع اسهال، عفونت هپاتیت، بیماری‌های گوارشی، ورم چشم، تراخم، کرم قلاب‌دار، عفونت‌های پوستی، عفونت گوش میانی و بیماری‌های قارچی مانند کچلی و خارش پا را به همراه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر با تأکید بر پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها یادآور شد: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع اپیدمی‌های ثابت شده ناشی از شنای عموم مردم در دریا در مراکز درمانی ثبت نشده است، ولی پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها ضروری است.

انتهای پیام/ک

پایش مستمر شناگاه‌های دیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.