طرح گردشگری «ژئوپارک» در گناباد کلید می‌خورد.

آغاز اجرای طرح ژئوپارک در گنابادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: پیگیری‌های طرح ژئوپارک آغاز شده است.

او با بیان اینکه ژئوپارک طبق تعریف یونسکو گستره‌ای است با مرز‌های کاملاً آشکار و پهنه کافی که دربرگیرنده چند پدیده زمین‌شناسی کمیاب است افزود: این گستره باید از برنامه‌های مدیریت گسترش و بهره‌برداری و طرح‌های حفاظتی برخوردار باشد و توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعه محلی و جلب همکاری‌های مردمی را داشته باشد.

او ادامه داد: گردشگری موضوع جذابی برای مردم کویر و به ویژه شهرستان گناباد در چند سال اخیر بوده و از سویی شرایط نیز بیانگر استقبال بیشتر مردم و گردشگران از این مقوله است.

شناسایی، گناباد را میزبان نخستین اثر ثبت جهانی شده استان خراسان رضوی و دروازه ورود چند استان به خراسان رضوی معرفی کرد و گفت: همین موضوع بحث گردشگری را برای این شهرستان داغ‌تر کرده است.

وی یادآور شد: طرح‌های گردشگری این روز‌ها از سوی تمامی نهاد‌های شهرستان در دست انجام است و هر دستگاه اجرایی در حوزه تخصصی خود دارای طرح و برنامه‌ای برای جذب و ماندگاری گردشگر است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

گناباد جذب کننده گردشگران

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.