رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صافی دیالیز، محصولی فوق استراتژیک بوده و حیات بیماران زیادی به این محصول وابسته است.

امضای تفاهم نامه انتقال تکنولوژی تولید صافی دیالیزبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهم نامه انتقال تکنولوژی تولید صافی دیالیز از یک شرکت سوئیسی به شرکت ایرانی، در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: محصولی که انتخاب شده نیاز اساسی کشور در حوزه سلامت است و تکنولوژی که وارد کشور می شود می تواند افق جدیدی در کشور باز کند چرا که صافی دیالیز محصول فوق استراتژیک بوده و حیات بیماران زیادی به این محصول وابسته است.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صادرات محصول باشیم و از شرکت سوئیسی به دلیل اینکه در شرایط تحریم به ما اعتماد و سرمایه گذاری کردند قدردانی می کنیم؛ ایرانیان هرگز دوستان خود را فراموش نمی کنند و ما به طور حتم به یقین تحریم ها را پشت سر می گذاریم و دوستان خود در این شرایط را فراموش نمی‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: زمینه فعالیت این شرکت سوئیسی در ایران رشد خواهد کرد، از این همکاری‌ها و از بیمه سلامت برای حمایت از این پروژه تشکر می‌کنیم و امیدواریم این پروژه زمینه همکاری‌های گسترده ‌تر در آینده شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زمینه رشد فعالیت این شرکت سوئیسی در ایران فراهم است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صادرات این محصول باشیم.

مصرف  سالانه ۶ میلیون صافی دیالیز در کشور 

در ادامه موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار کرد: سالانه ۶ میلیون صافی دیالیز در کشور مصرف می‌شود که از این تعداد صافی حدود ٢ تا ٣ میلیون آن، وارداتی است. رویکرد انتقال تکنولوژی در شرایط تحریم و در سال رونق تولید بسیار ارزشمند است و با این انتقال فناوری ٣٠ تا ٣۵ درصد بازار تأمین خواهد شد.
 
وی ادامه داد: با این کار از خروج ١٠ میلیون یورو ارز جلوگیری خواهد شد. خوشبختانه شرکت تولیدکننده ایرانی سابقه درخشانی دارد و شرکت سوئیسی هوشمندانه این شرکت را انتخاب کرده است. امیدواریم به سرعت کار را پیش ببریم، به همین منظور باید به انتقال تکنولوژی و بومی سازی بیشتر توجه شود.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه کشورهای قدرتمند قابل اعتماد نیستند، گفت: در انتقال تکنولوژی تنها بخشی از تجهیزات و امکانات وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.
 
وی در پایان گفت: آخرین تکنولوژی روز دنیا در تولید این صافی‌های دیالیز به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار