معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: امسال پس از برداشت محصول از استخر‌های پرورشی این شهرستان حدود ۶۰ تن میگو فرآوری و آماده صادرات شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اولیاء میرلاشاری معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار اظهار داشت : سایت پرورشی میگو گواتر چابهار در سال جاری با ظرفیت ۱۳۰ میلیون قطعه پست لارو در گستره ۷۰۶ هکتار در قالب ۵۰ مزرعه با ۶۴۳ استخر به زیر کشت رفته و در چند روز گذشته برداشت میگو در این سایت آغاز شده است.

وی بیان کرد: عملیات برداشت و صید در مزارع سایت پرورشی گواتر از اواخر تیرماه آغاز شده که تاکنون استحصال از حدود ۴۶ استخر انجام شده است.

رئیس دامپزشکی چابهار افزود: نظارت بهداشتی و بازدید از محل کارگاه فرآوری میگو و روند کار انجام و پس از آزمایش‌های لازم در آزمایشگاه دامپزشکی شامل مالاشیت گرین، فلزات سنگین، بامانده‌های دارویی و آزمایش‌های میکروبی برای صادرات آن اقدام می‌شود.

معاون مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بازدید‌هایی متعددی از سایت پرورش میگو و دیدار‌هایی با مدیران مزرعه و دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان انجام شده است و حساسیت کارشناسان دامپزشکی در اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در سایت گواتر و نظارت‌های مستمر بیشتر شده و خوشبختانه شاهد آغاز برداشت از مزارع بدون وقوع هرگونه بیماری هستیم.

میرلاشاری ابراز امیدواری کرد که در ادامه این فصل نیز بدون رخداد بیماری در سایت انجام و سودآوری سرمایه گذاران در این منطقه روز به روز بیشتر شود تا شاهد استقبال چند برابر در سال‌های آینده باشیم که این خود به افزایش تولید و اشتغال کمک می‌کند.

رئیس دامپزشکی چابهار با ابراز خرسندی از فعال شدن کارگاه‌های فرآوری که نقش مهمی در اشتغال و توسعه پایدار منطقه دارد، ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی آبزیان در آینده نزدیک، شاهد خدمت‌رسانی هرچه بهتر به فعالان این حوزه باشیم.

انتهای پیام/گ

صادرات میگو از چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.