رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی گفت: ۵۰ جواز کسب از اواخر پارسال تاکنون برای متقاضیان ایجاد مراکز بازی غیر رایانه‌ای صادر شده است.

فعالیت مراکز بازی‌های غیر رایانه‌ای در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مرتضی اسکافی نوغانی رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی گفت: رسته صنفی مجموعه بازی‌های غیررایانه‌ای و سرگرمی به تازگی به مجموعه فعالیت‌های این اتحادیه اضافه شده و هدف آن همبستگی بیشتر اعضای خانواده‌ها و دور نگهداشتن آنان از آسیب‌های ناشی از بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه است.

او تصریح کرد: از ۵۰ واحد صنفی مربوط به بازی‌های غیررایانه‌ای و سرگرمی، تعدادی از آن‌ها مانند مراکز "شهر مشاغل، آموزش پلیس، آموزش مهارت افزایی، بازی‌های توپی و کلوب به کودکان اختصاص دارد که بیشتر بازی‌ها در آن حرکتی است.

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی گفت: در مراکز دیگر بازی‌های غیررایانه‌ای و سرگرمی، خانواده‌ها حضور می‌یابند و ۱۵۰ نوع بازی و سرگرمی به آنان معرفی و آموزش داده می‌شود که برخی از این بازی‌ها تولید داخلی و برخی تولید خارجی است.

مشهد در راه اندازی اتحادیه محصولات فرهنگی در کشور پیشگام بوده است و برخی شهرستان‌ها در خراسان رضوی هم این اتحادیه را تشکیل داده و برخی دیگر هنوز اتحادیه مستقلی برای محصولات فرهنگی دایر نکرده اند.

در مجموع ۹۰۰ نفر از اتحادیه صنف محصولات فرهنگی مشهد جواز کسب دارند که ۴۵۰ مورد مربوط به فروشندگان محصولات فرهنگی، ۴۰۰ مورد مربوط به بازی‌های رایانه‌ای و واحد‌های مونتاژ صدا و تصویر و ۵۰ مورد مربوط به مجموعه‌های بازی‌های غیررایانه‌ای و سرگرمی است.

انتهای پیام//م. ن
 

فعالیت ۵۰ مرکز بازی در شهر مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.