محمد فروهر گفت: با سرمایه گذاری حدود ۱۸۴ میلیارد ریال در بخش معدن استان سمنان زمینه اشتغال حدود ۱۶۰ نفر در استان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از تیرماه سال گذشته تا کنون، تعداد ۲۶ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود ۱۸۴ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شده که زمینه اشتغال حدود ۱۶۰ نفر در استان فراهم گردیده است.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۸۹ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است افزود: از این تعداد مجوز معدنی، ۳۴ فقره پروانه اکتشاف، ۲۹ فقره گواهی کشف و ۲۶ فقره پروانه بهره برداری می باشد .

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در این استان بهره برداری می‌شود، تصریح کرد: در استان سمنان بیش از ۶۰۰ معدن فعال وجود دارد که سالانه بالغ بر ۲۳ میلیون تن مواد معدنی تولید می‌شود.

 محمد فروهر افزود: بیش از ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان سمنان می‌باشد و سنگ لاشه، سنگ گچ، زغال سنگ، سنگ آهک، مس، سنگ نمک، سیلیس، سنگ آهن، باریت، زئولیت از مهمترین مواد معدنی در استان است که بیشترین ذخایر قطعی را دارند.

وی در پایان با اشاره به پتانسیل‌های سرمایه گذاری استان سمنان در بخش معدن خاطرنشان کرد: محوریت بخش صنعت و معدن در سند پایه توسعه استان، نگاه ویژه به معدن، صنایع معدنی، احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک، نوسازی معادن، تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و توسعه فعالیت‌های اکتشافی است.

انتهای پیام / م

احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک نقطه توجه سازمان صنعت ، معدن و تجارت در استان سمنان

برچسب ها: صنعت ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار