حمید علوی گفت: گرفتاری کارکنان دستگاه ای اجرای به چالش روزمرگی مانعی برای رفع مشکلات بخش صنعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید علوی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: کارکنان دولتی با مبتلا شدن به چالش روزمرگی به معنی واقعی دغدغه‌ای برای رفع مشکلات بخش صنعت و بنگاه‌های اقتصادی ندارند و باید با مدیرانشان که برنامه‌های حمایتی از صنعت دارند همسو شوند.

وی افزود: بعضی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی با وجود تاکید مدیران و مسئولان کشور دغدغه‌ای برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید ندارند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: البته تعداد کمی از کارمندان به معنی واقعی برای حمایت از واحد‌های صنعتی در تلاش هستند، اما بیشتر این حقوق بگیران به دلیل فقدان تخصص برنامه‌ای برای تحقق شعار سال ندارند.

حمید علوی ادامه داد: کاغذ بازی اداری یکی از چالش‌های اساسی بخش صنعت است که دولت تاکنون برای رفع این مشکل اساسی در کشور اقدام جدی انجام نداده است.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به دلیل سطحی‌نگری بعضی از مدیران و مسئولان در سال‌های گذشته در کشور تنها به عنوان شعار باقی مانده و اقدام خاص برای تحقق این رویکرد کارشناسی و مهم وجود ندارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد: روح اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کالبد دولتمردان و مردم دمیده نشده است که این امر دلیل اصلی خودتحریمی در کشور است.

وی گفت: سیاست‌گذاری‌های اشتباه در راستای رونق اقتصادی و حمایت از بخش صنعت، چالش‌های بیمه‌ای و مالیاتی از جمله مشکلات بنگاه‌های اقتصادی است که باید با هم‌افزایی و تلاش دولتمردان برطرف شود.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناویخالص این استان حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

انتهای پیام / م

فقدان تخصص در زمینه کاری سدی برای رونق اقتصادی

برچسب ها: صنعت ، واحد تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.