دولت چین اعلام کرد در نشست کمیسیون برجام همه طرف‌ها مخالفت خود را با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران اعلام کردند.

چین: آمریکا کارزار فشار حداکثری علیه ایران را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، «هوا چانینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در گفت‌وگوی مطبوعاتی هفتگی خود از دولت آمریکا خواست «فشار حداکثری» علیه ایران را متوقف و از ایجاد هرگونه مانع جدید در راه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خودداری کند.

او در پاسخ به نتایج نشست روز یکشنبه طرف‌های برجام در وین گفت: اجرای کامل و موثر برجام از ضرورت‌های قطعنامه‌های شورای امنیت و تنها رویکرد موثر و معتبر برای حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران و کاهش تنش‌هاست.

نشست پیشین کمیسیون مشترک برجام هفتم تیرماه در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران امور خارجه ۱+۴ برگزار شد و قرار شد تا نشست بعدی کمیسیون در سطح وزیران خارجه برگزار شود، اما با توجه به سرعت تحولات در رابطه با برجام و نیز مسایل منطقه، کمیسیون روز یکشنبه  نشستی فوق‌العاده در  سطح معاونان و مدیران سیاسی برگزار کرد. (اینجا)

به گفته چانینگ، در نشست کمیسیون مشترک همه طرف‌ها بر تعهد خود به اجرای برجام و مخالفت با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و همچنین اقدام واشنگتن به ایجاد مانع بر سر راه دیگر کشور‌ها برای اجرای موثر این توافق‌نامه تأکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، تحریم ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
من نميدونم مگه آمريكا ميخواد مث چنگير و هيتلر براي ابد ننگ عالم و آدم بشه كه اينجوري ميكنه
آخرین اخبار