منابع آگاه از تاخیر یک روزه در حرکت یکی از دو کشتی ایرانی پهلو گرفته در بندر برزیل خبر دادند.

تاخیر یک روزه در حرکت یکی از دو کشتی ایرانی پهلو گرفته در بندر برزیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت اجاره‌کننده کشتی «باوند» و مسئولین بندر «پاراناگوا» اعلام کردند این کشتی که از اوایل ماه ژوئن در اسکله این بندر بلاتکلیف بوده است، به دلیل مشکلات فنی با یک روز تاخیر به سمت ایران به راه خواهد افتاد.

سخنگوی شرکت «الوا کیمیکا» اظهار داشت به دلیل بی سوخت ماندن کشتی به مدت طولانی، زمان بیشتری برای به راه انداختن آن نیاز است.

بر اساس این گزارش، کشتی باوند که قرار بود صبح روز یکشنبه به وقت برزیل بندر پاراناگوا را ترک کند، صبح روز دوشنبه ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۴ به وقت گرینویچ) به سوی ایران حرکت خواهد کرد.

دو کشتی ایرانی هفته‌ها در بنادر برزیل به دلیل نداشتن سوخت و خودداری شرکت نفتی این کشور برای تامین سوخت آنها به دلیل تحریم‌های آمریکا، قادر به بازگشت به ایران نبودند.

دادگاهی در برزیل به شرکت نفت و گاز پتروبراس دستور داد سوخت این کشتی‌های ایرانی را تأمین کند. این حکم روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه) از سوی رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شده است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید و «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشور یا شرکتی که با ایران به هر صورتی مراوده تجاری داشته باشد تحریم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
پس چرا با تاخير؟
آخرین اخبار