رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: زیر ساخت‌های گردشگری در محوطه باغ تالار نیاسر کاشان فراهم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به عملیات ایجاد و بهسازی زیر ساخت گردشگری در باغ تالار کهن باغ شهر تاریخی نیاسر گفت: ساماندهی و تکمیل و بهسازی زیر ساخت گردشگری در این باغ شامل اقداماتی مانند ساماندهی ورودی بلیط فروشی غار رییس، ساخت سالن معرفی باغ تالار، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، ساخت و ساز قسمت ظرف شویی برای رفاه حال مسافران است.

او افزود:این عملیات برای ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی و افزایش رضایت گردشگران در کهن باغ شهر تاریخی نیاسر و با هزینه‌ای بیش از دو هزار و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اجرا شد.

کهن باغ شهر تاریخی نیاسر، در ۳۰ کیلومتری شمال غرب کاشان قرار دارد و موقعیت کوهستانی آن در ارتفاعات کرکس باعث شده که بافت پوششی و آب و هوایی متفاوتی از دیگر نقاط کاشان داشته باشد.

باغ تالار شهر نیاسر بزرگترین فضای سبز عمومی نیاسر است که غار تاریخی رییس، کوشک تاریخی، استخر قایقرانی و فضا سازی مناسب و امکانات زیر ساختی برای تفریح و تفرج مردم در آن قرار دارد.

 آثار تاریخی و طبیعی از جمله چهار طاقی ساسانی، حمام صفوی، آسیاب آبی، سرچشمه و آبشار بسیار زیبای نیاسر در مجاورت باغ تالار قرار دارند که در مجموع با عنوان محور فرهنگی تاریخی نیاسر به شماره ثبت ۱۸۱۰۶ در اسفند سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ی
 


گسترش امکانات رفاهی محوطه نیاسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.