رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از اعزام ۶۰۰ مبلغ به شهر و روستاهای کاشان خبر داد و گفت: هیئات مذهبی دارای کد اختصاصی می شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ضمن اشاره به یکم تیرماه سالروز صدور فرمان حضرت امام مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: به لطف خدا با وجود اعتبارات ناچیز فرهنگی اقدامات فرهنگی خوبی در کاشان در سال گذشته توسط این اداره انجام شد که یکی از این اقدامات برگزاری گفتمان‌های فرهنگی و دینی بود به نوعی که در سال گذشته تنها بیش از ۱۰۵ جلسه در مدارس کاشان برگزار شد.

وی ضمن اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی افزود: این دوره‌ها ویژه مبلغین، مبلغات، مداحان و اعضای هیئت امنای هیئات مذهبی کاشان برگزار شد؛ اجرای این دوره به شهر کاشان محدود نشده و در سایر شهر‌ها همچون قمصر و نیاسر نیز برگزار شد به نحوی که برای ۷۰۰ هیئت مذهبی شناخته شده هشت دوره آموزشی برگزار کردیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه ۴۰۰ مداح مرد و ۳۵۰ مداح و مبلغه مذهبی در کاشان فعالیت دارتد، ابراز داشت: حدود پنج دوره آموزشی ویژه خواهران متناسب با نیاز‌های روز جامعه به خصوص در حوزه اعتقادی و پاسخ به شبهات برگزار شد چراکه معتقد هستیم مبلغ و مبلغه ما باید با مسائل روز دنیا آشنا و برای شبهات نیز پاسخی شایسته داشته باشد.

وی از اعزام ۶۰۰ مبلغ به روستا‌های کاشان و استان‌های دیگر در سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷ خانه عالم برای استقرار مبلغین ساخته شده است و اکثریت این خانه‌ها نیز به لطف خدا به بهره برداری رسیده است.

حسینی تاکید کرد: میانگین متراژ این خانه‌ها ۱۲۰ متر است و مبلغان با قراردادی یک ساله در این خانه‌ها مستقر می‌شوند و در صورت موفقیت این قرارداد تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد ساخت خانه‌های عالم توسط سازمان تبلیغات انجام می‌شود، اظهار داشت: ۴۰ درصد از هزینه ساخت و زمین مورد نیاز خانه عالم توسط اهالی آن منطقه ساخته می‌شود در حالی که برخی از این خانه عالم‌ها به طور کامل توسط خیران ساخته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از تربیت ۷۰۰ حافظ قرآن در کاشان خبر داد و افزود: هفت خانه قرآنی مستقر در روستا‌های کاشان وجود دارد.

وی بیان داشت: سه هزار و ۷۰۰ جلد قرآن به جلسات قرآن اهدا کردیم و هدایایی نیز برای جلسات قرآن ویژه سال گذشته و امسال تهیه و اهدا شد.

وی از اختصاص کد ویژه هیئات مذهبی خبر داد و ابراز داشت: در سال گذشته برای مداحان کارت شناسایی صادر و طی دوره‌ای با اخذ آزمون شفاهی و مصاحبه سطح بندی شده اند و بر همین اساس افراد با مشاهده کارت شناسایی می‌توانند سطح فرد مورد نظر را مشاهده کنند به نحوی که مداحان دارای این کارت به مداحان اعتبار و پشتوانه می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

فعالیت ۷۵۰ مداح زن و مرد در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.