رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از تدوین تقویم روزداشته‌های کرمانشاه خبر داد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به داشته‌های بسیار کرمانشاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تاریخی و ... گفت : این داشته‌ها باید احصا شده و به نحو شایسته‌ای به نسل امروز معرفی شود.

وی گفت : در همین راستا طرح تدوین تقویم "روزداشته‌های کرمانشاه" مطرح شد و در گام اول این طرح ۳۰ سرمایه فرهنگی و تاریخی و ... استان احصا و روز مربوط به آن در این تقویم ثبت شد.

وی تصریح کرد: برای ثبت سرمایه‌های تاریخی مانند مسجد حاج شهباز خان یا بلوار تاقبستان، روز ثبت این اماکن در فهرست آثار ملی به عنوان روز اثر در این تقویم ثبت شده است.

عبدالمالکی افزود: در خصوص ثبت سرمایه‌های انسانی مانند آیت الله نجومی نیز روز تولد این بزرگان به عنوان روز آن‌ها در تقویم ثبت شده است.

وی یادآور شد: برای ثبت سرمایه‌های ناملموس دیگر شاخص‌های دیگری برای تعیین روز آن‌ها در تقویم در نظر گرفته شده است. از جمله برای تعیین روز فرهنگی کرمانشاه روز ۶ تیر که روز ثبت نام کرمانشاه به عنوان نهمین کلانشهر کشور می‌باشد، انتخاب شده است.

عبدالمالکی گفت: همه کلانشهر‌ها در وزارت کشور یک روز فرهنگی دارند که برای کرمانشاه نیز روز ششم تیرماه به عنوان روز فرهنگی این شهر انتخاب شده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در خصوص چرایی تدوین این تقویم و مزایای آن برای کرمانشاه گفت: با این تقویم تمرکز ما بر معرفی داشته هایمان خواهد بود. ما منکر مشکلات شهر و استانمان نمی‌شویم، اما در کنار همه این مشکلات و سختی ها، داشته‌های بسیار ارزشمندی داریم که نباید از آن‌ها غافل شویم.

وی افزود: با ثبت این روزها، برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی برای معرفی این داشته‌ها در روز مخصوص آن برگزار می‌شود و این امر منجر به شناخت هر چه بیشتر نسل جوان از داشته‌ها و فرهنگ خود خواهد شد.

عبدالمالکی تصریح کرد: بر اساس این تقویم تا پایان سال جاری هفت بزرگداشت خواهیم داشت که در هرکدام از آنها، یکی از بزرگان این شهر معرفی خواهند شد.

وی در پایان از همراهی کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمانشاه در تدوین این تقویم قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه با درک عمیق رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از مسائل فرهنگی، کار‌های فرهنگی شهر با سهولت بیشتری در حال پیگیری و اجرا است که جای قدردانی دارد و در مجموع شورای شهر همکاری خوبی در مباحث فرهنگی شهر داشته است .

 

 

انتهای پیام/د

داشته‌ها فرهنگی باید احصا شده و به نحو شایسته‌ای به نسل امروز معرفی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.