استاندار اردبیل از راه اندازی چهارمین کارخانه نوآوری استانی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: تفاهم نامه چهار جانبه ایجاد و راه اندازی چهارمین کارخانه نوآوری مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری اردبیل، پارک علم و فناوری اردبیل و سرمایه گذار بخش خصوصی از شرکت چرم مغان در دفتر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

وی بیان کرد: این کارخانه نوآوری با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در استان اردبیل تاسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان فعال، در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی و فرآوری چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می‌پردازد.

استاندار اردبیل ادامه داد: راه اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه و زبرساختی زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل کردگان را فراهم کرده و از توانمندی آن‌ها در رونق کسب و کار‌های نوآورانه استفاده می‌شود.

بهنام جو افزود: این کارخانه در راستای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید و نیز اشتغال جوانان و بهره گیری از سرمایه‌های فیزیکی بلااستفاده دوباره احیا شده و با رویکردی جدید و خلاقانه به چرخه تولید و اشتغال بر می‌گردد.

وی ظرفیت اشتغال زایی این کارخانه را ۲۰۰۰ نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

تاسیس کارخانه نوآوری با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.