مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به مشکل تامین آب برای ۳۴۸ روستای استان، گفت : عمده این روستا‌ها که زیر ۲۰ خانوار جمعیت هستند در شهرستان‌های کرمانشاه و ثلاث باباجانی قرار دارند.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرامرز شوهانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت : از حدود ۲۸۸۰ روستایی که در استان داریم ۳۴۸ مورد آن‌ها مشکل تامین آب دارند که این مشکل یا شامل نداشتن شبکه آبرسانی یا نداشتن منبع تامین آب است.

وی جمعیت ساکن این روستا‌ها را نیز ۱۹ هزار و ۸۶۵ نفر اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده روستا‌هایی که مشکل تامین آب دارند زیر ۲۰ خانوار جمعیت هستند، تعداد این روستا‌ها را ۲۶۲ مورد اعلام کرد و یادآور شد: تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانواری که مشکل تامین آب دارند نیز ۸۶ روستا است.

به گفته این مسئول، بر اساس قوانین بالادستی تعهد شرکت‌های آب و فاضلاب برای اجرای شبکه‌های تامین آب فقط برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است.

شوهانی در ادامه سهم عمده روستا‌هایی که مشکل تامین آب دارند را مربوط به شهرستان کرمانشاه دانست و عنوان کرد: ۱۲۵ روستای شهرستان کرمانشاه با جمعیت ۱۰ هزار و ۸۴۲ نفر مشکل تامین آب دارد.

وی گفت: بعد از کرمانشاه، شهرستان ثلاث باباجانی با ۵۴ روستا و ۲۱۵۷ نفر جمعیت بیشترین روستا‌های دارای مشکل تامین آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه افزود: شهرستان اسلام آبادغرب با دو روستا و ۴۴ نفر جمعیت کمترین تعداد روستا‌های دارای مشکل تامین آب را دارد.

شوهانی با اشاره به اقداماتی که برای تامین آب این روستا‌ها انجام می‌شود، گفت: برای تامین آب ۲۱۰ روستا از این تعداد برنامه داریم که در صورت تامین اعتبار، شبکه‌های آبرسانی برای آن‌ها احداث خواهد شد.

وی افزود: برای تعدادی از این روستا‌ها مجتمع آبرسانی در دست احداث است و برای سایر روستا‌هایی که منبع آب مناسبی از جمله چاه و چشمه در نزدیکی آن‌ها نیست نیز به صورت سیار آبرسانی انجام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

حدود ۲۸۸۰ روستا در استان وجود دارد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.