مهم‌ترین حوادث امروز هفتم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز هفتم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان"سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت موتور کولر و دوچرخه در شهر اصفهان و شکایت مالباختگان به پلیس، پرونده‌ای در پلیس آگاهی تشکیل و اکیپی از کارآگاهان وارد عمل شدند.

وی افزود: کارآگاهان با استفاده از اقدامات علمی و تخصصی خود موفق شدند هویت اصلی فردی که اقدام به این سرقت‌ها کرده بود را شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: سارق دستگیر شده در بازجوئی‌های بعمل آمده به سرقت ۵ میلیارد ریال اموال از اماکن خصوصی شهروندان اعتراف کرد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد اظهار داشت:پلیس همیشه آماده مقابله با مجرمان و خلافکاران است و تمام تلاش خود را برای دستگیری و سپردن این افراد به دست قانون معطوف کرده که این مهم با تعامل مردمی تحقق پذیر است.
 

کشف ۸۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در "سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی"فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: ماموران گشت انتظامی شهرستان سمیرم حین گشت زنی در یکی از محور‌های فرعی این شهرستان به ۳ دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود:در بازرسی از این خودرو‌ها تعداد ۴ دستگاه یخچال ساید و ۲ دستگاه ماشین ظرفشویی خارجی کشف شد که مالکان مدارک گمرکی را ارائه ندادند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان ۸۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در سال رونق تولید با شدت و قاطعیت تمام با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 
 

کلاهبرداری در قالب برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض آزادراه

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی"رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزاد راه‌های کشور از ابتدای سال جاری تا کنون و عملی شدن این سامانه‌ها پیام‌هایی مبنی برالزام پرداخت عوارضی برروی گوشی تلفن همراه مالکان خودرو ارسال می‌شود.

او عنوان داشت: برخی از مالکان خودرو به جهت بیم از اعمال جریمه عدم پرداخت عوارض خودرو با جستجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های تقلبی ویا نصب برخی از برنامه‌های کاربردی جعلی می‌کنند که همین امر باعث از دست رفتن اطلاعات کارت‌های بانکی مالکان خودرو و در نتیجه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان می‌شود.

سرهنگ مرتضوی ضمن هشدار در خصوص وجود درگاه‌های پرداخت تقلبی و برنامه‌های کاربردی جعلی به شهروندان توصیه کرد: مالکان خودرو پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو خود را از طریق سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی معتبر انجام دهند و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شهروندان خواست، درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
 

کشف ۵۰ دستگاه ماینردر خمینی شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در شهرک برق و الکترونیک شهرستان خمینی شهر توسط دستگاه‌های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می‌شود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از این شهرک بازرسی کردند که تعداد ۵۰ دستگاه ماینرخارجی و ۵ سوئیچ ۱۶ پورت قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سه نفر در این رابطه دستگیر شدند بیان داشت: ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه‌های مذکور گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی می‌کنند که با این افراد برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
انتهای پیام/م
 
 
 
 
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.