رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: یک بهله پرنده دلیجه نابالغ در روستای گونی کندی بخش انگوت شهرستان گرمی توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست گرمی کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحمان داداشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یک بهله پرنده دلیجه معمولی نابالغ در روستای گونی کندی بخش انگوت شهرستان گرمی توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست کشف شد.

وی اظهار داشت: حسب گزارشات مردمی و تماس تلفنی همیاران محیط زیست، یگان حفاظت این اداره در جریان زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان شکاری در منزل مسکونی در روستای گونی کندی بخش انگوت قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی افزود: با هماهنگی مقام قضایی بخش انگوت و همکاری پاسگاه نیروی انتظامی قره آغاج، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره پس از اخذ مجوز‌های لازم در محل حاضر شده و پرنده شکاری را پس از کشف به اداره حفاظت محیط زیست گرمی منتقل نمودند.

داداشی تصریح کرد: به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید متخلفانی که اقدام به شکار و صید و زنده گیری پرندگان شکاری کنند به سه ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شوند و ضرر و زیان وارده به این گونه از پرندگان شکاری نیز مبلغ دویست میلیون ریال می‌باشد.

لازم به ذکر است دلیجه از جمله پرندگان شکاری در ایران است که گونه‌های متنوعی از این پرندگان در استان اردبیل وجود دارد و براساس قانون شکار و صید هرگونه زنده‌گیری، شکار، صید، عرضه، فروش و نگهداری پرندگان شکاری ممنوع و غیرقانونی است.

وی از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش تقاضا کرد هرگونه شکار، زنده گیری و نگه داری غیر مجاز حیوانات وحشی و پرندگان را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵، به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها گزارش دهند.

انتهای پیام/ح

نگهداری غیرمجاز پرندگان شکاری در اردبیل

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.