رشیدیان گفت: بخش عمده کار انتقال زائران ایرانی از فرودگاه مدینه انجام می‌شود.

عمده عملیات انتقال زائران ایرانی از فرودگاه مدینه انجام می‌شود/ مشکلی در برخورد ماموران عربستانی فرودگاه نداریمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیمه شب گذشته در ادامه بازدید‌ها و سرکشی‌های خود از واحد‌های عملیاتی حج ۹۸ با همراهی نماینده وزیر حج عربستان از فرودگاه مدینه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی این مجموعه به زائران قرار گرفت.

او با بیان اینکه ورود حجاج ما به عربستان از دو فرودگاه جده و مدینه انجام می‌شود، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تعداد پرواز‌های مسیر جده کاهش یافته و عمده عملیات انتقال زائران ما از طریق فرودگاه مدینه انجام می‌شود، به گونه‌ای که حتی در عملیات بازگشت هم بخشی از زائران مدینه قبل‌ها از این فرودگاه به کشور باز می‌گردند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از این رو تعداد پرواز‌ها از فرودگاه مدینه و حجم خدمات دهی این مجموعه بیشتر است و تلاش بر آن است تا زمینه ورود زائران به گونه‌ای فراهم شود که آرامش و اطمینان خاطر را در آنان ایجاد کند، زیرا به طور طبیعی زائران در ورود به یک کشور خارجی اندکی دغدغه و استرس دارند.

رشیدیان با تاکید بر اینکه در این موقعیت وجود نیرو‌های کاردان، با تجربه و مخلص در فرودگاه برای استقبال زائران مهم است، هرچند امسال به منظور کاهش هزینه‌های اجرایی تعداد نیرو‌های خود در بحث فرودگاهی کم کرده ایم، اما همین نیرو‌های موجود فعال در بحث فرودگاهی و استقبال مطلوب از زائران بسیار خوب عمل کرده اند.

او همچنین برخورد و نحوه عمل ماموران عربستانی فرودگاه را نسبت به سال‌های قبل بهتر خواند و اظهار کرد: مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد، جز آن که در بحث ورود تبلت، لپ تاپ و نوبت بوک و دوربین‌های فیلمبرداری سخت گیری‌هایی می‌شود، اما تا کنون عمده آن‌ها تحویل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال حاضر از ۱۹ ایستگاه پروازی ما در کشور، ۱۸ مورد پرواز‌های آن اجرایی شده که تا کنون عملیات انتقال زائران از ۱۲ ایستگاه به انجام رسیده و ۶ مورد دیگر همچنان فعال است و انتقال زائران از ایستگاه ارومیه هم هنوز آغاز نشده است.

رشیدیان در ادامه بازدید از بخش‌های خدماتی و اجرایی به استقبال زائران سه کاروان ورودی از استان‌های آذربایجان غربی و اصفهان رفت و لحظاتی را در بین آنان به گپ و گفتی صمیمانه گذراند و زائران در فضایی پرنشاط و با چهره‌هایی خندان و سرشار آرامش به سرزمین وحی وارد شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همان گونه که در جریان استقبال و ورود به عربستان، همه زائران سرحال، با نشاط و شادابند، امید است در بازگشت هم تمامی حاجیان در صحت و سلامت توأم با حجی مقبول و سعی مشکور و دعا‌های برآورده شده به خیر به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار