رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج باتاکید بر اینکه صلح وسازش باید به فرهنگی فراگیر در جامعه تبدیل شود،گفت:می توان به کمک نخبگان، اعضای شوراهای حل اختلاف و مصلحین فرهنگ صلح وسازش در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا مارزی رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج در نشست مشترک با شهرستان قلعه گنج که باموضوع پیشگیری از وقوع جرائم برگزار شد، گفت :ترویج فرهنگ گذشت و ایثار به عنوان یک رویکرد در دستگاه قضایی است و این رویکرد برای ایجاد امنیت درجامعه و کاهش مراجعین به دادگستری بسیار تاثیر گذار است و حضور گروه های مصلحین وسران طوایف دراین زمینه امری مهم وضروری است.

وی هدف از تشکیل گروه های مصلحین را ایجاد صلح وسازش و فرهنگ سازی ایثار و فداکاری و جلوگیری از تعصبات قومی و قبیله ای دانست و افزود :توجه مصلحین وشوراهای حل اختلاف وسران طوایف به ایجاد صلح وسازش درجامعه موجب کاهش اختلافات و ورودی پرونده ها وکاهش جمعیت زندانیان شده است.

مارزی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و مصلحین شهرستان گفت: دستگاه قضایی آمادگی لازم برای همکاری با مصلحین در زمینه انجام اقدامات پیشگیری از وقوع جرائم را دارد.
انتهای پیام/ی

نقش سران طوایف در ایجاد صلح و سازش

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار