جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نیمی از تصادفات استان اصفهان به دلیل توجه نکردن راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رخ می‌دهد.

سرهنگ زارع، جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ۵۰ درصد از تصادفات استان اصفهان به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده، ۳۰ دصد از تصادفات به دلیل رعایت نکردن سرعت‌های مجاز و مقرره و ۱۵ الی ۲۰ درصد تصادفات به دلیل رعایت نکردن حق تقدم اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: رانندگانی که مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند بیشتر در معرض خواب آلودگی قرار دارند، همچنین آزادراه‌ها و بزرگ راه‌های اطراف استان اصفهان، دارای مسیر بسیار یکنواخت و خسته کننده است، که این امر نقش مهمی در تشدید خستگی رانندگان دارد و رانندگان حتما باید در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بسیاری که در مسیر‌ها در نظر گرفته شده و یا پارکینگ‌های قانونی کنار جاده‌ها به استراحت بپردازند.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه سرعت غیر مجاز، شدت آسیب‌ها را در تصادفات افزایش می‌دهد افزود: آسیبی که در تصادف ماشین با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت برای سرنشینان اتفاق می‌افتد مانند پرت شدن یک فرد از طبقه اول ساختمان، آسیب‌های وارده در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت مانند پرتاب شدن از طبقه پنجم و صدمات ناشی از تصادف در سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت مانند پرتاب شدن راننده از طبقه نهم ساختمان به پایین است.

سرهنگ زارع ادامه داد: از دیگر دلایل شدت اسیب‌ها در سرعت بالا می‌توان به کند شدن عکس اعمل راننده اشاره کرد، چراکه در سرعت‌های غیر مجاز راننده فرصت کافی برای تصمیم گیری درست ندارد.

او تصریح کرد: افزایش وزن اجسام در سرعت‌های بالا، نکته مهمی است که شدت آسیب‌های وارده در تصادفات را افزایش میدهد، برای مثال، مغز انسان در حالت طبیعی ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد، اما همین وزن در سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت به ۴۸ کیلوگرم و در سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت به ۵۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: از دیگر عامل تصادفات که بیشتر در کمربندی‌ها و ۳۰ کیلومتری شهر‌های بزرگ حادث می‌شود، رانندگی تحت فشار است، بدین معنی که رانندگان اقدام به لایی کشی، رعایت نکردن فاصله طولی، تغییر ناگهانی خط حرکت و سرعت‌های غیر مجاز می‌کنند، که این نوع رانندگی بسیار خطر آفرین بوده و نه تنها برای رانندگان متخلف بلکه جان سایر رانندگانی که با رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی می‌کنند را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/ی
 


۳۰ درصد تصادفات استان اصفهان به دلیل سرعت غیر مجاز اتفاق می‌افتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.