مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت : در این استان هم اکنون ۲ هزار و ۱۶۳ جانباز شیمیایی داریم که در این نهاد پرونده دارند.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت : تعداد شهدای شیمیایی استان کرمانشاه ۸۰ نفر است.

وی گفت : از مجموع این آمار ۳۶۰ تن از جانبازان مربوط به روستای «زرده» از توابع شهرستان دالاهو و ۳۶ شهید نیز مربوط به این روستا است.

وی گفت: تاکنون ۱۰ کمیسیون برای مدعیان شیمیایی در استان کرمانشاه برگزار شده و تعداد چهار هزار تن در این کمیسیون‌ها برای تعیین درصد جانبازی شرکت کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: پرونده پزشکی و وضعیت جسمانی مصدومانی که مدعی شیمیایی هستند در این کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و این افراد در صورت تأیید به عنوان جانباز معرفی می‌شوند.

عسگری ادامه داد: جانبازان شیمیایی این استان از خدمات و مزایایی همچون دیگر جانبازان زیرپوشش این نهاد و خانواده‌های شهدای شیمیایی نیز همچون خانواده‌های معزز دیگر شهدای دفاع مقدس خدمات لازم را از بنیاد شهید دریافت می‌کنند.

وی افزود: درجه مصدومیت جانبازان شامل خفیف، متوسط و شدید بوده و همگی آنان دارای دفترچه‌های بیمه درمانی و تکمیلی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه تعداد جانبازان استان را ۱۹ هزار و ۶۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر آنان را جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می‌دهند.

 

 

انتهای پیام/د

۸۰ نفر تعداد شهدای استان می باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.