رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو کرمانشاه از پرداخت بیش از ۵میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان خبر داد.

بیش از  ۵میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان  پرداخت می شودبه گزارش  خبرنگار     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  سیدمهدی حجازی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو کرمانشاه گفت: برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت پوشش با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه درقالب ۱۷ پرونده به مبلغ ۵میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال پس از بررسی و تصویب در کمیسیون اشتغال این اداره پرداخت گردیده است.

وی  گفت: شناسائی مددجویان مستعد و تشکیل پرونده جهت اجرای طرح اشتغال در حال انجام است و این اداره با تسریع بخشیدن در ایجاد اشتغال مددجویان تاکید دارد که انشاءالله بتوانیم فرصت شغلی چشمگیر برای مددجویان در قالب طرح‌های خودکفائی و راهبران شغلی ایجاد نماییم.

حجازی بیان کرد: در طرح راهبران شغلی که به صورت گروهی انجام می شود گروهی از مددجویان زیر نظر کار آفرین  مشغول به فعالیت می شوند که فروش  محصولات به صورت تضمینی  بر عهده راهبر شغلی است .

وی گفت: طرح راهبر شغلی به لحاظ اینکه از ابتدا با نظر کار افرین صورت می گیرد و شغل پایداری محسوب می شود که ابتدا حین و پایان کار توسط کارشناسان اشتغال بررسی می شود و در هر مرحله راهنمایی و کمک های لازم برای پیشبرد اهداف انجام می شود.

وی ادامه داد: کشاورزی، دامپروری، زنبور داری، قالیبافی، صنایع دستی و مشاغل خدماتی از اصلی‌ترین شغل‌های بوده است که از سوی مددجویان تحت حمایت در این منطقه اجرا شده اند.

وی بیان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای، ارائه مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و در نهایت نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان از گام‌های اصلی این نهاد به منظور توانمندسازی مددجویان به شمار می‌رود .

انتهای  پیام/ز

 

اجرای طرح راهبر شغلی برای مددجویان 

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.