جلسه هم اندیشی با موضوع «بررسی وضعیت افسردگی در استان قزوین» در صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، آیا قزوین افسرده‌ترین استان کشور است، این سوالی است که مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در جلسه هم اندیشی در جمع متخصصان و کارشناسان حوزه روانشناسی و اصحاب رسانه استان مطرح کرد.

در این نشست روانشناسان و فعالان رسانه با استناد به تحقیقات انجام شده اخیر در ارتباط با اختلالات روانی، معرفی قزوین به عنوان افسرده‌ترین استان کشور را غیر علمی دانستند  و آن را رد کردند.

انبارلویی با طرح این سوال که بر اساس چه منبع و معیاری قزوین به عنوان افسرده‌ترین استان کشور معرفی می‌شود، افزود: بیان مطالب کارشناسی نشده اینچنینی می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته و موجبات تشویش و انحراف افکار عمومی جامعه را فراهم آورد.

او افزود: اگر مردم ما به درستی با هویت غنی و ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، دینی و تاریخی خود آشنا شوند نه تنها دچار افسردگی نخواهند شد بلکه خود منبعی برای تزریق و انتشار انگیزه و نشاط مضاعف به جامعه خواهند شد که در نهایت محصول آن بالا رفتن عزت نفس جامعه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین همچنین ادامه داد: ما منکر وجود افسردگی در جغرافیای استان نیستیم، اما باید واژه «ترین» از دایره افسرده بودن شهر قزوین حذف شود چرا که القای وجود آمار بالای افسردگی در قزوین موجب انحراف افکار عمومی از واقعیات موجود می‌شود.

انبارلویی گفت: در این میان متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت روان در کنار اهالی رسانه می‌توانند ضمن بیان حقایق علمی و ارائه راهکار‌های مناسب جهت تعالی عزت نفس جامعه و بالا بردن فرحبخشی و نشاط در جامعه از انتشار اخبار نادرست ممانعت و از حریم سلامت روان و افکار عمومی مردم پاسداری و مراقبت کنند و همچنین پرواضح است که مشارکت روانشناسان و متخصصان این امر با اهالی رسانه می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ک

برگزاری جلسه هم اندیشی با موضوع «بررسی وضعیت افسردگی در استان قزوین» 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار