به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صرفاً برای افرادی که کار کرده باشند و کارفرما حق بیمه آن ایام را پرداخت نکرده باشد، در صورت پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما برای ایام مورد نظر سابقه ایجاد میشود.
این افراد میتوانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.
در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه میشود کمیتهای تشکیل شده و از همه ابعاد موضوع بررسی میشود و در صورت تأیید ادعا، سوابق تأیید میشود و به کارفرما اعلام میشود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ میشود.
قانون صرفا در یک مورد که بیمه شده اشتغال نداشته و همچنین حق بیمه پرداخت نکرده، مجوز ایجاد سوابق را داده است و این استثنا برای افرادی است که به سن ۶۰ سال رسیده باشند و سابقه بیمه قبلی داشته باشند و میخواهند بازنشسته شوند، میتوانند تا مرز ۱۰ سال، با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شده، با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.
انتهای پیام/