مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور از رشد ۲۶۵ درصدی تناژ ترانزیت از مبادی مرزی کشور به پاکستان در ۴ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر داد.

ترانزیت ریلی به پاکستان ۲۶۵ درصد رشد یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه آهن جنوب شرق کشور، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: میزان ترانزیت انجام شده از مبادی مرزی کشور به پاکستان از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ هزار و ۵۱۲ تن بوده که در مقایسه با رقم ۲ هزار و ۸۸۳ تن در مدت مشابه سال ۹۷، نشانگر رشد ۲۶۵ درصدی در این زمینه است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور افزود: این میزان ترانزیت در سال جاری توسط ۱۶۲ واگن و ۴۷ رام قطار و در سال گذشته با ۴۶ واگن و ۴۶ رام قطار صورت گرفته است. همچنین در ۴ ماهه نخست سال جاری ۶ هزار و ۸۵۴ تن کالا به واسطه ۲۹۸ واگن وارد کشور شده که در مقایسه با رقم ۴ هزار و ۱۱۷ تنی بار جابجا شده توسط ۱۷۹ واگن، می‌توان گفت تناژ بار وارداتی و تعداد واگن در همین مدت ۶۶ درصد رشد داشته است.

وی از کاهش ۲۳ درصدی صادرات کالا در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در ۴ ماه ابتدای سال اخیر، ۱۳ هزارو ۷۵۴ تن بار توسط شبکه ریلی از کشور صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۱۰ هزار و ۶۰۶ تن کاهش پیدا کرده است.

ارجونی در مورد آمار تخلیه و بارگیری داخلی این ناوگان نیز اظهار داشت: میزان بار بارگیری شده در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری در مجموع ۲۳ هزار و ۶۸۷ تن بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ هزار و ۹۴۹ تن به ثبت رسیده است. تعداد واگن بارگیری شده در همین بازه زمانی در سال گذشته ۹۲۰ واگن بوده که این تعداد در سال جاری به ۹۷۹ افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور ادامه داد: همچنین مجموع تناژ بار تخلیه شده از ابتدای سال تاکنون ۹۳ هزار و ۱۹۳ تن عدد بوده که این رقم در مقایسه با عدد ۹۳ هزار و ۴۹۴ تن در مدت مشابه سال ۹۷، به نظر تغییر چندانی پیدا نکرده است.

وی تعداد واگن تخلیه شده در ۴ ماه نخست سال ۹۷ را یک هزار و ۸۷۵ واگن اعلام کرد و افزود: ثبت رقم هزار و ۹۴۹ واگن در همین مدت از سال جاری نشانگر رشد ۴ درصدی این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/ع

ترانزیت ریلی از سیستان وبلوچستان  به پاکستان

برچسب ها: قطار ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
چه رشدی پیرشدیم این خط آهن تکمیل نشد
آخرین اخبار