رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در سه‌ ماهه نخست امسال سه مورد بیماری مالاریا در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد بازیاری افزود: پارسال سه مورد و در سه ماه امسال هم سه مورد ابتلا به مالاریا در گناوه شناسایی شده است.

وی ادامه داد: پارسال، هشت هزار و ۵۴۰ نفر اتباع خارجی از لحاظ بیماری مالاریا در شهرستان گناوه بررسی شدند و تعداد دو هزار و ۶۶۰ لام و ۱۲۹ کیت آزمایش مالاریا از این افراد تهیه شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: با توجه به تعداد موارد بالای بیماری در کشور‌های همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان و تردد مهاجران بین ایران و کشور خود احتمال بروز انتقال محلی بیماری مالاریا زیاد است.

بازیاری افزود: در این میان سه مورد بیماری مالاریا به‌موقع شناسایی و درمان شد و از انتقال این بیماری به افراد بومی پیشگیری شد.

وی ادامه داد: هر سه مورد شناسایی‌شده افغان بودند که سابقه مهاجرت و مسافرت به کشور افغانستان را داشته‌اند، همچنین سه مورد نیز انگل بیماری ویواکس مالاریا تشخیص داده شد که این افراد تحت درمان کامل قرار گرفتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه از گناوه‌ای‌ها خواست اگر کارگر افغانستانی و پاکستانی در کارگاه، شرکت و یا در همسایگی محل سکونتشان حضور دارند و دارای علائمی مانند تب و لرز هستند و یا اگر با افرادی در ارتباطند که سابقه مسافرت به آن کشور‌ها یا مناطق پرخطر را دارند، با شماره تلفن ۰۷۷۳۳۱۲۷۳۰۰ واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه تماس بگیرند تا در کمترین زمان نمونه‌گیری مالاریا انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

شناسایی شش مورد ابتلا به گناوه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.