ابراهیم صالحی عمران گفت: با توجه به تحقیقات حدود ۸۰ درصد دانش آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مسئولیت اصلی این دانشگاه تربیت تکنسین و نیرو‌های کاردان و مهارتی کشور است؛ افتتاح چنین کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هایی خیلی مهم است، چون ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عملی است.

وی افزود: فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در آموزش و تربیت دانشجو دارد و در این دانشگاه‌ها حداکثر دروس نظری حدود ۴۰ درصد است و در این حوزه دانشگاهی موفق می‌شود که کارگاه و آموزشگاه‌های بیشتر داشته باشد.

صالحی بیان کرد: اکنون ۱۱۰ رشته کاردانی و ۶۰ رشته کارشناسی ناپیوسته داریم که بی شک به دنبال توسعه هستیم و امسال چهار رشته به این تعداد اضافه کرده ایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته حدود ۸۰ درصد دانش آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شده اند.

صالحی عمران بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عناصر کلیدی دارد که نوع برنامه‌های درسی، تدریس دروس به صورت عملی و محیط‌های کارگاهی و آزمایشگاهی از آن جمله است و یکی از عناصر مهم در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور تجهیزات و محیط عملی کار است و افتتاح پروژه‌هایی از این دست در افزایش کیفیت تربیت نیروی انسانی و ارتقای آموزش‌های مهارتی بسیار مهم و مؤثر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: سرمایه گذاری‌های عمده‌ای را برای ارتقای این کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها در سطح کشور داریم که خوشبختانه استان در این زمینه پیشتاز و حدود ۱۰ میلیارد تفاهم‌نامه بین استانداری خوزستان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است.

توسعه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی خوزستان

این مقام مسئول گفت: خوزستان در زمینه توسعه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سایر استان‌ها مثال زدنی شده و استان‌های دیگر در این زمینه باید از خوزستان الگوبرداری کنند.

وی افزود: باید توجه به آموزش‌های مهارتی سرلوحه کاری بسیاری از مسئولان قرار بگیرد، چون توسعه هر کشور منوط به توسعه آموزش‌های مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: پروژه‌هایی که در خوزستان اجرا می‌شود در زمینه توانمند سازی کارگاه‌های آموزش عالی در این استان است و بخشی از منابع ملی و بخشی دیگر نیز استانی است که در قالب تفاهم نامه‌ای امضا شد.

صالحی عمران اظهار کرد: اعتبارات ما در طول سال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است و تنها ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان می‌توانیم در زمینه بازسازی و نوسازی کارگاه‌ها هزینه کنیم.

وی گفت: می‌توانیم با افزایش امکانات رفاهی از شهرهای دیگر دانشجو جذب کنیم و نیاز نیست در هر شهری یک دانشگاه تأسیس شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار