در راستای پیشگیری از آسیب‌های حوزه دانش آموزی نشست هم اندیشی پیرامون مداخله صحیح و به موقع در اختلالات روانی قشر دانش آموز در معاونت اجتماعی پلیس کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این نشست کارشناسان ادارات اطلاع رسانی، مشاوره، برآورد و مطالعات، مشارکت عمومی و آموزش همگانی نقطه نظرات مرتبط با حوزه کاری خود در رابطه با طرح پیشگیری از آسیب‌های حوزه دانش آموزی را مطرح و در این خصوص هم اندیشی کردند.

کوروش احمد یوسفی، معاون اجتماعی پلیس استان در این نشست گفت: یکی از رسالت‌های اصلی معاونت اجتماعی تسهیل ماموریت‌های پلیسی با ایجاد بستر‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: در این راستا با بهره گیری از آموزش همگانی از طریق اقداماتی همچون برگزاری جلسات آموزشی برای عموم مردم، دانش آموزان، اصناف، کارکنان دولت و دیگر اقشار و گروه‌های اجتماعی سعی می‌شود افراد نسبت به راهکار‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های شایع جامعه آگاه شده و کمتر قربانی این قبیل مسائل شوند.

وی ادامه داد: در این میان قشر نوجوان، جوان و دانش آموز یکی از مهمترین جامعه هدف ما هستند که قطعا آموزش این قشر در این سن اثربخشی زیادی دارد که در این راستا کارشناسان انتظامی و اجتماعی با حضور در مدارس یک سری نکات مهم و کاربردی را برای آنان یادآور و در جلسات بعدی پیگیر میزان اثربخشی این آموزش‌ها می‌شوند.

احمدیوسفی بیان داشت:، اما در کنار این شاید برخی اختلالات فکری و رفتاری در یک یا چند دانش آموز وجود داشته باشد که آن‌ها را تحت تاثیر محیط خانوادگی یا مسائل خاص رفتاری به صورت ناخودآگاه در محیط‌های جمعی نیز بروز می‌دهند که قطعا این رفتار‌ها می‌تواند بر سایر افراد و گروه همسالان نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در همین راستا در نظر داریم یک طرح ویژه آموزش و پیشگیری در حوزه دانش آموزی بر اساس یک سری آیتم‌های مطالعاتی و با جلب مشارکت سازمان‌های مرتبط از جمله آموزش و پرورش تدوین و طی آن به آموزش اصولی، علمی و هدفمند قشر دانش آموز و اولیا و مربیان پیرامون موضوعات خاص و شایع این حوزه بپردازیم.

معاون اجتماعی پلیس استان افزود: در این راستا از هم اکنون اقدامات مطالعاتی این طرح از سوی اداره برآورد، جلسات هم اندیشی و هم افزائی با سایر نهاد‌ها از سوی اداره مشارکت، نشست‌های علمی و گردآوری مطالب و شناسائی کارشناسان توسط ادارات مشاوره و آموزش همگانی و یک سری اطلاع رسانی‌ها پیرامون اهداف این طرح از سوی اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی در دست اجرا است که ان شاء الله به زودی کاربست کامل‌تر این طرح تدوین و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید اجرائی می‌شود.
انتهای پیام/ی

اطلاع رسانی آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار