رئیس مرکز بیماری‌های سرطانی در یمن دلیل افزایش ابتلا به سرطان در این کشور را مواد شیمیایی و مواد پرتوزای ناشی از مهماتی دانست که متجاوزان به کارمی‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یک مقام امور بهداشت و درمان یمن اعلام کرد ابتلا به سرطان در یمن به دلیل آنکه متجاوزان در حملاتشان از موشک‌ها و بمب‌های حاوی مواد شیمیایی و مواد پرتوزا استفاده می‌کنند به شدت افزایش یافته است.

«عبدالله ثوابه» رئیس مرکز بیماری‌های سرطانی تأکید کرد وضع وخیم بیماران سرطانی در یمن به مداخله سریع سازمان بهداشت جهانی نیاز دارد.

ثوابه دلیل افزایش ابتلا به سرطان را مواد شیمیایی و مواد پرتوزای ناشی از مهماتی دانست که متجاوزان به کارمی‌گیرند.

وی افزود مراجعه به مرکز درمان سرطان در صنعا افزایش یافته و این مرکز مملو از بیمارانی است که برای درمان مراجعه می‌کنند. درست است که یکی از دلایل افزایش مراجعه به این مرکز و شلوغ بودن آن، این است که از استان‌های جنوبی و شرقی و اطراف صنعا نیز مراجعه می‌کنند، اما آمار‌ها و گزارش‌های پزشکی نشان می‌دهد آمار افزایش ابتلا به سرطان غیرطبیعی است و با آمار‌های جهانی همخوانی ندارد.

افزایش ابتلا به سرطان در یمن نیز پس از سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی پس از آغاز تجاوز به یمن آغاز شده است. وقتی دلایل این امر را بررسی می‌کنیم درمی یابیم که دلیلش بقایای بمب‌ها و موشک‌هایی است که معلوم نیست چه موادی در آن‌ها به کار گرفته شده است. به صراحت می‌توان گفت مواد شیمیایی و پرتوزای به کارگرفته شده در این موشک‌ها و بمب‌ها از دلایل افزایش ابتلا به سرطان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار