مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت:یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند سازی نیروی انسانی برای حل مشکل بیکاری در جامعه است.

توانمند سازی نیروی انسانی یکی از رسالت‌های مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به مناسبت هفته ملی مهارت با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل بیکاری و کمبود اشتغال بخصوص در فارغ التحصیلان دانشگاهی نداشتن مهارت لازم است گفت:افراد جویای کار برای ورود به بازار کار باید برای کسب مهارت به یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در مازندران ۲۰ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد که آموزشهای رایگان به افراد ارایه می‌دهند افزود:رشته‌های سنگینی مانند جوشکاری، برق، مکانیک در این مراکز آموزش داده می‌شود.

درویشی گفت:در رشته‌های خدمات هم بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در استان وجود دارد که مکان‌های خوبی برای مهارت جویان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود:مدراکی که در مراکز فنی و حرفه‌ای به مهارت جویان اعطا می‌شود دارای استاندارد و کد بین المللی است که اعتبار جهانی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های روز آخر هفته ملی مهارت گفت:افتتاح ۴ مرکز فنی و حرفه‌ای که یکی از آن‌ها در بابل خواهد بود، افتتاح بیش از ۳۰ آموزشگاه آزاد، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های فنی و حرفه‌ای و برگزاری سمینار‌های آموزشی از برنامه‌های امروز هفته ملی فنی و حرفه‌ای خواهد بود.
انتهای پیام/س
 

حل مشکل بیکاری با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.